Kupon o wartości 50 euro będzie przyznawany klientom, którzy nie mogą zdecydować się na wybór ostatecznej wakacyjnej oferty ze strony internetowej touroperatora. Osoby, które otrzymają bon, muszą wykorzystać go w ciągu 48 godzin, w przeciwnym razie straci ważność. Rabat można zrealizować także w biurach agencyjnych.
Pierwsze tygodnie, w których akcja prowadzona była testowo, pokazały, że z kuponów korzysta około 10 procent internautów. Jak informuje Sebastian Ebel, prezes TUI Deutschland, na którego wypowiedź powołuje się portal Touristik Aktuell, w 80 procentach przypadków klienci szli z kuponami do agentów. Skorzystanie z rabatu nie wpływało na wysokość prowizji biura.
Podobną akcję TUI prowadziło latem 2015 roku. Wówczas w newsletterze zachęcano do zakupu wyjazdu na Kretę, Gran Canarię, do Turcji i dalekich krajów rabatem w wysokości 50 euro. Podobnie jak teraz, także wtedy z oferty można było korzystać bezpośrednio na stronie internetowej touroperatora lub u agentów. TUI informowało wówczas, że akcja została dobrze przyjęta przez stacjonarną sieć sprzedaży, sprawdziła się też w internecie.