„Sylt – die Insel" - facebookowy profil niemieckiej wyspy - zgromadził ponad sto tysięcy fanów. Z tej okazji odpowiedzialna za promocję regionu spółka Sylt Marketing Gesellschaft (SMG) uruchomiła internetowy konkurs dla turystów.

– Chcemy dostarczyć naszym turystom do domu tę szczególną atmosferę Syltu. Stanie się ona dostępna po przyciśnięciu guzika – tłumaczy Moritz Luft, prezes SMG.

Skonstruowane na potrzeby konkursu urządzenie składa się właściwie tylko z jednego guzika. Jego naciśnięcie - które jest sygnałem, że turysta tęskni za Syltem i potrzebuje wsparcia - sprawi, że zespół SMG wyśle w ciągu 24 godzin "odrobinę miłości". Mowa o niewielkich podarunkach - zdjęciach, filmach, prezentach, a nawet kuponach uprawniających do pobytu na wyspie. Z przycisku można korzystać raz dziennie, SMG przygotowała w sumie sto różnych prezentów.

Jak podkreślają twórcy akcji, zostanie ona przeprowadzona tylko jeden raz. Żeby wygrać urządzenie, należy odpowiedzieć na pytanie „czego, co było na Sylcie, brakuje ci najbardziej po powrocie do domu?" Odpowiedzi można zamieszczać w kanałach społecznościowych wyspy, opatrując je tagiem #SylterSehnsuchtsbutton. Wszystkie wpisy będą zebrane i opublikowane na oficjalnej stronie internetowej wyspy. Zwycięzca zostanie wyłoniony drogą losowania.

Sylt jako pierwszy stworzył urządzenie, wzorowane na Amazon Dash Button (przycisk za pomocą którego zamawia się ulubiony produkt przez Amazon), które umożliwiające turyście bezpośredni kontakt z zespołem odpowiedzialnym za promocję wyspy. W pierwszych czterech dniach kampanii do akcji przyłączyło się 1,5 tysiąca fanów Syltu na Facebooku, którzy w emocjonujący sposób opowiedzieli o swojej tęsknocie za chwilami spędzonymi na wyspie otoczonej Morzem Północnym.