IT to informacja turystyczna, a nie "aj ti"

10 punktów informacji turystycznej wyróżniło, w dziesiątym już konkursie, jury Polskiej Organizacji Turystycznej

Publikacja: 26.10.2014 18:00

Przedstawiciele nagrodzonych punktów informacji turystycznej odebrali z rąk prezesa POT Rafała Szmyt

Przedstawiciele nagrodzonych punktów informacji turystycznej odebrali z rąk prezesa POT Rafała Szmytkego (pierwszy z lewej) dyplomy

Foto: Filip Frydrykiewicz

Celem konkursu jest pobudzanie rywalizacji między punktami informacji turystycznej, wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić wzór dla osób zarządzających centrami i punktami IT, promowanie dobrych praktyk, zwiększenie zainteresowania samorządów tworzeniem sieci informacji turystycznej.

Wiceprezes POT i przewodnicząca kapituły konkursu Elżbieta Wąsowicz-Zaborek przypomniała według jakich kryteriów oceniane są rywalizujące punkty: lokalizacja, oznaczenie dojścia i dojazdu, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, dni i godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość udzielanych informacji, funkcjonalność i estetyka wnętrza, zaopatrzenie w materiały informacyjno-promocyjne.

Dyplomy podczas targów Tour Salon w Poznaniu wręczał prezes POT Rafał Szmytke, który skonstatował, że skrót IT częściej się teraz ludziom kojarzy z informatyka, niż z informacją turystyczną.

 

Nagrodzeni

Kategoria: jedna gwiazdka

Punkt Informacji Turystycznej w Siedlcu

Kategoria: dwie gwiazdki

miejsce – Informacja Turystyczna w Brennej

miejsce - Gminne Centrum Informacji Turystycznej w Cisnej

miejsce ex aequo - Punkt Informacji Turystycznej w Koronowie, Informacja Turystyczna w Łagowie

Kategoria: trzy gwiazdki

miejsce – Miejskie Centrum Informacji Turystycznej w Bielsku-Białej

miejsce ex aequo - Centrum Informacji Turystycznej w Ostródzie, Centrum Informacji Turystycznej w Koninie

miejsce – Informacja Turystyczna w Szczyrku

Kategoria: cztery gwiazdki

miejsce – Bydgoskie Centrum Informacji Turystycznej

miejsce ex aequo - Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej, Opolskie Centrum Informacji Turystycznej

miejsce – Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej

Ponadto "Aktualności Turystyczne", pismo POT i patron konkursu, przyznało własne wyróżnienie Centrum Informacji Turystycznej w Ustce.

W tegorocznej X już edycji konkursu liczba zgłoszonych punktów IT była rekordowo duża - ponad 50. - Konkurencja była więc naprawdę bardzo duża – podkreśla Magdalena Ragus wicedyrektor departamentu systemów informacyjnych w POT. - Mamy nadzieję na jeszcze więcej w 2015 roku, tym bardziej, że planujemy zmiany w formule konkursu. Będziemy przykładać większą wagę do kreatywności i inicjatyw podejmowanych przez punkty i centra IT, a także premiować działalność gospodarczą, czyli stawiać bardziej na jakość funkcjonalną, a nie techniczną – wyjaśnia Ragus.

Ważnym elementem zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT) jest prowadzona od 4 lat przez Polską Organizację Turystyczną certyfikacja punktów i centrów informacji turystycznej. Obecnie w Polsce jest 408 certyfikowanych IT. Służy to stworzeniu krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym oraz zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez IT.

Celem konkursu jest pobudzanie rywalizacji między punktami informacji turystycznej, wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić wzór dla osób zarządzających centrami i punktami IT, promowanie dobrych praktyk, zwiększenie zainteresowania samorządów tworzeniem sieci informacji turystycznej.

Wiceprezes POT i przewodnicząca kapituły konkursu Elżbieta Wąsowicz-Zaborek przypomniała według jakich kryteriów oceniane są rywalizujące punkty: lokalizacja, oznaczenie dojścia i dojazdu, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, dni i godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość udzielanych informacji, funkcjonalność i estetyka wnętrza, zaopatrzenie w materiały informacyjno-promocyjne.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek