Celem konkursu jest pobudzanie rywalizacji między punktami informacji turystycznej, wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić wzór dla osób zarządzających centrami i punktami IT, promowanie dobrych praktyk, zwiększenie zainteresowania samorządów tworzeniem sieci informacji turystycznej.
Wiceprezes POT i przewodnicząca kapituły konkursu Elżbieta Wąsowicz-Zaborek przypomniała według jakich kryteriów oceniane są rywalizujące punkty: lokalizacja, oznaczenie dojścia i dojazdu, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, dni i godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość udzielanych informacji, funkcjonalność i estetyka wnętrza, zaopatrzenie w materiały informacyjno-promocyjne.
Dyplomy podczas targów Tour Salon w Poznaniu wręczał prezes POT Rafał Szmytke, który skonstatował, że skrót IT częściej się teraz ludziom kojarzy z informatyka, niż z informacją turystyczną.
Nagrodzeni
Kategoria: jedna gwiazdka