Największą popularnością cieszą się miejscowości wypoczynkowe na wybrzeżu: Puerto Vallarta, Los Cabos i Cancun oraz stanowiska archeologiczne rozsiane po całym kraju.
Wzrost liczby turystów to bardzo dobra wiadomość dla Meksykanów, którzy w ostatnich latach odnotowywali stagnację w sektorze turystycznym. Wskaźnik odwiedzających znacząco spadł w 2009 roku w związku z epidemią grypy H1N1 oraz eskalacją przemocy w tym kraju. Zwalczanie karteli narkotykowych przy użyciu wojska doprowadziło do śmierci około stu tysięcy ludzi i wpłynęło negatywnie na obraz kraju za granicą.
Choć w wyniku wojny narkotykowej w Meksyku nadal giną setki osób, powoli zmienia się sposób postrzegania tego kraju. Mają na to wpływ między innymi kampanie reklamowe, pokazujące krystalicznie czystą wodę, rajskie plaże i piramidy Majów. Slogan reklamowy zachęca zaś: "live it to believe it", "przeżyj to, a uwierzysz".