Peron za wąski czy pociąg za szeroki?

Francuska kolej SNCF zamówiła 2 tys. nowych składów, które miały rozwinąć transport regionalny. Problem w tym, że zakupiony tabor jest za szeroki i często nie mieści się na dworcach

Publikacja: 21.05.2014 16:04

Peron za wąski czy pociąg za szeroki?

Foto: ROL, Bloomberg Bloomberg Bloomberg Bloomberg

Rzecznik operatora torowisk RFF potwierdził pomyłkę, o której informację podał jako pierwszy satyryczny tygodnik "Canard Enchaine".

- Odkryliśmy ten problem trochę za późno, przyznajemy się i zgadzamy ponieść odpowiedzialność - oświadczył  Christophe Piednoel w rozgłośni France Info.

Francuzi szybko zabrali się do rozwiązania powstałego problemu. Pierwsze prace budowlane już rozpoczęto, ale wiele wody w Sekwanie upłynie, nim uda się dostosować wszystkie dworce do rozmiarów nowych wagonów. Z informacji podanych przez SNCF wynika, że przeróbki wymaga kilkaset peronów.

Jak mogło dojść do takiej pomyłki? Zamieszanie jest efektem błędu operatora torowisk. RFF przekazał wymiary peronów zbudowanych niecałe 30 lat temu. Problem w tym, że zdecydowaną większość z 1200 francuskich dworów budowano ponad 50 lat temu. W efekcie SNCF otrzymał niepoprawne informacje i na ich podstawie zamówił tabor, który zwyczajnie okazał się być za szeroki.

Prace dostosowawcze kosztowały dotąd 80 mln euro.

Swoją wersję wydarzeń ma także Frederic Cuvillier, minister transportu. Cuvillier poinformował, że całe zamieszanie jest efektem absurdalnego systemu regulującemu kolej we Francji, jaki wprowadził poprzedni rząd republiki w 1997 r.

-  Gdy oddzieli się operatora torowisk RFF od użytkownika SNCF, to nie może to działać - powiedział w kanale BFMTV.

Rzecznik operatora torowisk RFF potwierdził pomyłkę, o której informację podał jako pierwszy satyryczny tygodnik "Canard Enchaine".

- Odkryliśmy ten problem trochę za późno, przyznajemy się i zgadzamy ponieść odpowiedzialność - oświadczył  Christophe Piednoel w rozgłośni France Info.

Pozostało 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"