Piątek: ceny wyjazdów raczej nie spadną

Choć do ferii zimowych pozostały jeszcze ponad dwa tygodnie, to w wielu biurach podróży oferty na ten czas są już wyprzedane. Ogromnym powodzeniem cieszą się również wyjazdy na lato

Publikacja: 03.01.2014 08:57

Piątek: ceny wyjazdów raczej nie spadną

Foto: Newseria

Poprawiają się nastroje konsumenckie, a to przekłada się na zainteresowanie ofertą biur podróży. Wiodący przedstawiciele tego rynku informują, że ofertę zimową sprzedali już w całości, a oferta wakacyjna cieszy się ogromną popularnością. Polski Związek Organizatorów Turystyki informuje o wzroście sprzedaży, w porównaniu z ubiegłym rokiem, nawet o 50 procent.

– W Neckermannie lato sprzedaje się u nas z dynamiką wzrostu znacząco powyżej 20 procent, również dzięki temu, że rozszerzyliśmy ofertę – wyjaśnia Krzysztof Piątek, prezes Neckermann Polska. – Widać, że oferta trafia w oczekiwania klientów, stąd ta dynamika wzrostu.

Największą popularnością cieszą się takie kierunki, jak: Grecja, Turcja, Hiszpania. W tym roku do łask wraca również Afryka Północna, w tym Egipt.

Krzysztof Piątek, prezes Neckermanna i PZOT

– Znajdujemy się dopiero w bardzo początkowym okresie sprzedaży oferty letniej, która dominuje w roku turystycznym. Te sześć miesięcy wokół lipca i sierpnia, tzw. wyższy sezon, przyciąga ponad 80 procent wszystkich klientów. Na razie prognozy są optymistyczne – mówi Krzysztof Piątek agencji informacyjnej Newseria Biznes.

Biura podróży zachęcają do planowania wakacji i kupowania wyjazdów w ofercie first minute. Dzięki temu klienci mają szeroki wybór kierunków i oferty hotelowej, dostęp do ofert promocyjnych, czy możliwość bezkosztowej zmiany rezerwacji.

W nadchodzącym sezonie ceny wyjazdów zagranicznych powinny utrzymać się na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku. Mimo że ceny usług spadają, a inflacja utrzymuje się na niskim poziomie.

– Nie chcę spekulować, czy ceny mogą spaść. Nie ma historycznych przesłanek ku temu – mówi szef Neckermann Polska. – Mogłyby spaść istotnie, gdyby złoty bardzo mocno umocnił się w stosunku do innych walut, albo gdyby ceny paliw lotniczych gwałtownie spadły. To by znalazło odzwierciedlenie w cenach imprez turystycznych, jako że koszty te stanowią kluczową część kosztów tych imprez. Ale ku temu też nie ma przesłanek.

Poprawiają się nastroje konsumenckie, a to przekłada się na zainteresowanie ofertą biur podróży. Wiodący przedstawiciele tego rynku informują, że ofertę zimową sprzedali już w całości, a oferta wakacyjna cieszy się ogromną popularnością. Polski Związek Organizatorów Turystyki informuje o wzroście sprzedaży, w porównaniu z ubiegłym rokiem, nawet o 50 procent.

– W Neckermannie lato sprzedaje się u nas z dynamiką wzrostu znacząco powyżej 20 procent, również dzięki temu, że rozszerzyliśmy ofertę – wyjaśnia Krzysztof Piątek, prezes Neckermann Polska. – Widać, że oferta trafia w oczekiwania klientów, stąd ta dynamika wzrostu.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń