Umowa  obejmuje zarówno dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, jak i serwis pociągów przez 15 lat. Za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 tys. złotych, natomiast koszty utrzymania przez piętnaście lat wyniosą 465 tys. złotych. – Ważne jest, że kontrakt na 20 nowoczesnych pociągów będzie realizowany przez polskich producentów – mówi Maria Wasiak, członek zarządu PKP.

Pociągi zostaną włączone do obsługi pasażerów jesienią 2015 roku na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Będą to ośmioczłonowe zespoły o wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Nowe składy mają 360 miejsc siedzących w układzie otwartym, co oznacza, że nie będzie w nich typowych przedziałów. Każdy ze składów zostanie wyposażony w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże, indywidualne gniazdka elektryczne.

Dla każdego z pasażerów przewidziano szereg udogodnień. Duży nacisk przy zamawianiu pociągów PKP Intercity położyło na wygodę podróżowania niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji  będą  urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem czy specjalnie przystosowana toaleta. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi będzie dostępny przewijak. Nowymi pociągami będzie można przewozić rowery.