Powstały w 2019 roku (jedna z najmłodszych spółek skarbu państwa) Polski Holding Hotelowy ma 53 hotele, a w nich około 6 tysięcy pokojów i 3 tysięcy pracowników. W najbliższych latach zamierza wydać 1,2 miliarda złotych na odnawianie i rozbudowę tego majątku. Pieniądze będą pochodzić z zysków i kredytów (500-700 mln zł).
Na koniec, w roku 2034 przychody Grupy Kapitałowej PHH mają wynieść 879 milionów złotych, a planowana marża EBIDTA ma wzrosnąć o 156 procent, do 27,5 procent, i osiągnąć 239 milionów złotych.
Trzy etapy na ścieżce rozwoju Polskiego Holdingu Hotelowego
Jak spółka zamierza do tego dochodzić? Na ścieżce rozwoju są trzy etapy – wyjaśniał prezes Rafał Kincer podczas konferencji zorganizowanej z okazji ogłoszenia strategii. Pierwszy to konsolidacja i porządkowanie grupy wewnątrz, drugi – wzmocnienie pozycji lidera („uważamy że jesteśmy liderem, chcemy być liderem i konkurować ze wszystkimi liderami krajowymi i międzynarodowymi”) , a trzeci – bycie kreatorem rynku hotelowego, który „wpływa na standardy, na nowe pomysły, kreuje rynek hotelowy w Polsce”.
Miasto, kurort, uzdrowisko – trzy typy obiektów w strategii PHH
Strategia, której hasłem przewodnim jest „Z natury gościnni” zakłada oparcie się na czterech filarach: segmentowości, doskonałości komercyjnej, efektywności wewnętrznej i rozwoju nowych modeli biznesowych – wyjaśniał podczas konferencji prezentującej strategię prezes spółki Rafał Kincer.
PHH zamierza pogrupować swoje obiekty – rozrzucone po całym kraju – według ich charakteru i tego, na jakie potrzeby gości odpowiadają, w trzy linie biznesowe. Nazwano je Miasto, Kurort i Uzdrowisko. W pierwszej grupie znalazły się hotele biznesowe, oparte na markach franczyzowych globalnych sieci hotelarskich. W większości są to dziś hotele, które przeszły już modernizację lub są w jej trakcie.