O wspólnym projekcie poinformował dzisiaj w giełdowym komunikacie Marriott. Podaje, że sieć Moxy ma działać docelowo w 150 europejskich miastach. Pierwszy z tanich hoteli – każdy ma mieć 150 - 300 pokojów – zostanie otwarty w przyszłym roku w Mediolanie.

Odnośnie kolejnych lokalizacji firma podaje, że mają pojawić się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Austrii i Holandii. Wall Street Journal podał, że w ciągu najbliższych pięciu lat budowa 50 hoteli ma kosztować około 500 mln dolarów.

- Europejski rynek ma dla nas wielki potencjał. Hotele ekonomiczne to około 50 procent liczby pokojów, podczas gdy tylko co piąty należy do jakiejkolwiek sieci – wyjaśnia Amy McPherson, prezes Marriott International w Europie.

Partnerem inwestycji będzie Inter Hospitality, spółka należąca do grupy Inter Ikea, która buduje także centra handlowe ze sklepami Ikea w roli głównej. W Polsce ma ich kilka w największych aglomeracjach, planowane są kolejne, między innymi w Lublinie.