Rzeczniczka Boeinga, Jennifer Cram, wyjaśnia że China Eastern Airlines zamieniła dotychczasowe zamówienie dla swej filii Shanghai Airlines. Zamiast 24 B787 do Chin poleci 45 B737-8, co oznacza mniejsze o 800 mln dolarów wpływy, licząc w cenach katalogowych. Ponadto pewien ważny (VIP) klient anulował kupno jednego Dreamlinera.
Dla europejskiego konkurenta Boeinga, Airbusa, anulowanie zamówienia na siedem A350-1000 przez Etihad Airways z Abu Zabi oznacza utratę 2,2 mld dolarów w cenach katalogowych. Przewoźnik z Emiratów zrezygnował w ubiegłym roku z sześciu innych A350-1000. W 2008 r. chciał kupić 25 sztuk, teraz został przy 12.
Airbus nie chciał podać liczby łącznie zamówionych A350-1000, nowego samolotu z wieloma elementami kompozytowymi, którego montaż zaczął w kwietniu. Pierwsze dostawy przewidziano w 2014 r.
Po 4 miesiącach Boeing wyprzedza swym portfelem zamówionych 415 samolotów Airbusa, który ma tylko 95.