Thomas Cook przejmuje rosyjskie biuro podróży

Thomas Cook umacnia swoją pozycję w Rosji, inwestując w tamtejszego touroperatora Biblio Globus

Publikacja: 28.03.2019 05:09

Thomas Cook przejmuje rosyjskie biuro podróży

Foto: www.thomascookgroup.com

Thomas Cook zawarł porozumienie joint venture ze spółką Ionic Invest, jako mniejszościowy udziałowiec (30 procentami udziałów). Ionic Invest należy do Sarpedon Travel, który specjalizuje się w zarządzaniu kierunkami turystycznymi (destination management company, DMC) i jest wieloletnim partnerem Thomasa Cooka.

Nowa spółka przejmie biuro podróży Biblio Globus. Pierwsza płatność wyniesie 10 milionów dolarów, Thomas Cook zainwestuje 3 miliony, a kolejnych 10 milionów firma zapłaci w styczniu 2020 roku.

Czytaj też: "Coraz mniej salonów Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii".

Biblio Globus obsługuje rocznie około 3 miliony turystów, z których ponad połowa spędza wakacje w kraju. Touroperator ma w ofercie ponad 50 kierunków. Miejsca w samolotach zapewnia mu należący do Aerofłotu przewoźnik Rossiya, z którym touroperator współpracuje od lat.

W ostatnich latach rynek turystyki wyjazdowej w Rosji wzrósł o 15 procent, a Biblio Globus jest jednym z największych touroperatorów w tym kraju. Wartość aktywów firmy wyceniana jest na 40 milionów funtów, szacowany zysk do września 2019 roku przed odliczeniem podatków za 12 miesięcy ma wynieść 12 milionów funtów.

Thomas Cook działa już w Rosji. Ale dzięki tej transakcji zamierza zyskać nowych klientów i zdobyć wiodącą pozycję na tamtejszym rynku.

Jeśli uda się zrealizować zaplanowane na trzy lata zyski operacyjne, nowy właściciel wypłaci też klauzulę za efektywność (ze środków własnych joint venture). Maksymalna kwota sprzedaży, wraz z wymienionymi wyżej sumami, nie może przekroczyć jednak 150 milionów dolarów.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek