Nagrody Ceesar dla najlepszych przewoźników lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej przyznaje od 2004 roku portal o tematyce lotniczej Pasazer.com. Zwycięzców wyłaniają pasażerowie w internetowym głosowaniu poprzez platformę www.ceesar-awards.com. Jak podkreśla organizator, są to pasażerowie zweryfikowani, którzy rzeczywiście skorzystali z usług danego przewoźnika.
W plebiscycie oddano prawie 40 tysięcy głosów. Głosujący pochodzili z 16 krajów, największy ich odsetek - 34 procent - stanowili Polacy, 18 procent Rumuni, po 11 procent Węgrzy i obywatele krajów byłej Jugosławii, 9 procent Czesi, 7 procent obywatele państw bałtyckich i po 5 procent Słowacy i Bułgarzy.
Za najlepszą tanią linię lotniczą 2018 roku uznali oni Wizz Aira, najlepszą linią krótkodystansową została Lufthansa, a długodystansową - LOT.
Pasażerowie, którzy podróżowali samolotem danego przewoźnika, oceniali jego usługi w siedmiu kategoriach. W każdej z nich wyłoniony został zwycięzca.
I tak zdaniem głosujących najlepszym stosunkiem jakości do ceny może pochwalić się Ryanair, najsprawniejszą odprawą i boardingiem - LOT, najlepszym cateringiem na pokładzie - Qatar Airways, a najlepszym personelem pokładowym - Wizz Air. W kategorii czystość zwyciężyła Lufthansa. Emirates okazały się najlepsze w dwóch kategoriach - najlepsza rozrywka i komfort na pokładzie.