Zieleniec Ski Arena buduje nową kolejkę linową

Stacja narciarska Zieleniec Ski Arena rozpoczęła przygotowania do sezonu narciarskiego. Jednym z najważniejszych elementów tego procesu jest budowa nowej kolei linowej

Publikacja: 31.07.2018 15:18

Zieleniec Ski Arena buduje nową kolejkę linową

Foto: materiały prasowe

Nowa kolej G10 - Tatralift (typ TS-4) będzie wyposażona w 4-osobowe kanapy. Stanie w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.

- Cały czas szukamy okazji i rozwiązań, które poprawią jakość naszej stacji - mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu, cytowany w komunikacie inwestora, spółki Tatra Mountain. - Nowa kolej znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny.

Przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków - Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu - czytamy w komunikacie.

Górna stacja kolejki znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków i skróci kolejki przy dolnych stacjach. Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania i oświetlenia.

Dane techniczne dotyczące nowej kolei G10:

• położenie dolnej stacji 871 m n.p.m. • położenie górnej stacji 1017 m n.p.m. • długość po stoku ok - 600 m • średnie nachylenie stoku 24 procent • różnica wzniesień kolei 146 m • stacja napędowo-napinająca z taśmą rozbiegową na dole • stacja przewojowa na górze • podpory trasowe - 8 • krzesła 4 osobowe szt. 90 • silnik – 160 KW • przepustowość 2400 osób na godzinę • prędkość jazdy 0 - 2,5 m na sekundę.

Nowa kolej G10 - Tatralift (typ TS-4) będzie wyposażona w 4-osobowe kanapy. Stanie w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.

- Cały czas szukamy okazji i rozwiązań, które poprawią jakość naszej stacji - mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu, cytowany w komunikacie inwestora, spółki Tatra Mountain. - Nowa kolej znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek