„Trip consideration" (rozważanie wycieczki) to kolejne narzędzie reklamowe przygotowane przez Facebook. Dzięki niej firmy będą mogły docierać do osób, które znajdują się na wczesnym etapie planowania podróży. To kolejna nowość po dynamicznych ofertach reklamowych (dynamic travel ads) wprowadzonych przez serwis na rynek w październiku zeszłego roku. Nowe rozwiązanie pozwala zareklamować swoje usługi internautom, którzy zastanawiają się nad podróżą. Portal zidentyfikuje potencjalnych klientów na podstawie historii ich zachowań na Facebooku i Instagramie. Grupą docelową są lubiący wyjeżdżać milenialsi.

Firma twierdzi, że 68 procent osób z tego segmentu znalazło inspirację do wyjazdu na tym portalu, a 60 procent na Instagramie. Za pośrednictwem „Trip consideration" przedsiębiorstwa mogą prezentować gotowe oferty wyjazdowe i popularne kierunki. Zaletą korzystania z tej funkcji jest, zdaniem portalu, możliwość samodzielnego stworzenia wizualnej części reklamy, bez konieczności korzystania z katalogu.

Z rozwiązania korzystają już firmy i organizacje turystyczne. Jason Berman, dyrektor zarządzający w NYC & Company, firmie promującej Nowy Jork, twierdzi, że dzięki „Trip consideration" o 61 procent wzrosła liczba odsłon filmów wideo, a liczba kliknięć o 58 procent, współczynnik kosztu za kliknięcie (cost per click) poprawił się o 29 procent.