Polska za pół ceny - można już rezerwować

Od dzisiaj turyści mogą rezerwować sobie usługi zgłoszone w akcji "Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny". Impreza odbędzie się między 9 a 11 marca. Za rok być może również zaproszeni zostaną turyści z zagranicy

Publikacja: 21.02.2018 15:12

Konferencja Witolda Bańki odbyła się na Stadionie Narodowym. Ministrowi towarzyszylio grono pracowni

Konferencja Witolda Bańki odbyła się na Stadionie Narodowym. Ministrowi towarzyszylio grono pracowników Polskiej Organizacji Turystyki

Foto: Anna Kłossowska

Ceny obniżyło 661 przedsiębiorców - hotelarzy, restauratorów, muzea, atrakcje turystyczne, ośrodki sportowe. To o około 20 procent więcej niż podczas poprzedniej, jesiennej, edycji akcji.

- To wydarzenie pokazuje, że chcemy wypoczywać w Polsce również w tak zwanym sezonie niskim – mówił podczas konferencji dla mediów inaugurującej wiosenną odsłonę wydarzenia Witold Bańka, minister sportu i turystyki, a zarazem pomysłodawca i inicjator wydarzenia ("to jego dziecko" - mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk). – Te dwa weekendy w roku proponowane w ramach akcji mają też za zadanie ukazać piękno i atrakcyjność naszego kraju, mającego do zaoferowania fantastyczne usługi. Rosnąca liczba partnerów potwierdza, że weekend za pół ceny stał się już turystyczną tradycją – dodał. "Strategicznymi partnerami" akcji są są PLL LOT i PKP Intercity.

Największa liczba przedsiębiorców, stu, zgłosiła swój udział w województwie małopolskim. Na drugim miejscu uplasowało się województwo dolnośląskie z 72 uczestnikami. Trzecie miejsce zajęło pomorskie z 70 podmiotami, oferującymi usługi turystyczne z 50-procentową zniżką.

Najwięcej usług oferują obiekty noclegowe (36 procent), "usługi zwiedzania" (18 procent) i gastronomia (16 procent). Dalsze pozycje zajmują tańsze oferty ze sfery kultury i sztuki (9 procent), sportu i rekreacji (5 procent), agroturystyczne (4 procent), uzdrowisk i spa (3 procent).

– Dowodem, że Polacy chcą wypoczywać w Polsce są statystyki – w minionym roku miało miejsce prawie 46 milionów podróży wewnątrz kraju, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w stosunku do 2016 roku i niemal 15-procentowy do 2015 roku – zaznaczył Bańka. – Sama akcja pokazuje zaś, że obniżenie ceny przez dany podmiot jest najlepszym sposobem jego promowania - zapewniał.

- Oceniamy, że wiosenna impreza przyciągnie co najmniej 150 tysięcy zainteresowanych, a jesienią pewnie przekroczymy tę liczbę – dodawał Andrzejczyk. Jak zdradził, Turystyce.rp.pl w przyszłym roku POT zamierza promować akcję na zagranicą, na wybranych rynkach.

Pierwsza ogólnokrajowa akcja „Polska za pół ceny" miała miejsce we wrześniu 2016 roku. Wzięło w niej udział 396 partnerów, a skorzystało z niej 60 tysięcy turystów. Sam koncept „weekendu za pół ceny" jako pierwszy dziesięć lat temu wprowadziła Poznańska Regionalna Organizacja Turystyczna, a za nią w ślad poszły inne miasta i regiony.

Lista proponowanych usług znajduje się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl

Ceny obniżyło 661 przedsiębiorców - hotelarzy, restauratorów, muzea, atrakcje turystyczne, ośrodki sportowe. To o około 20 procent więcej niż podczas poprzedniej, jesiennej, edycji akcji.

- To wydarzenie pokazuje, że chcemy wypoczywać w Polsce również w tak zwanym sezonie niskim – mówił podczas konferencji dla mediów inaugurującej wiosenną odsłonę wydarzenia Witold Bańka, minister sportu i turystyki, a zarazem pomysłodawca i inicjator wydarzenia ("to jego dziecko" - mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk). – Te dwa weekendy w roku proponowane w ramach akcji mają też za zadanie ukazać piękno i atrakcyjność naszego kraju, mającego do zaoferowania fantastyczne usługi. Rosnąca liczba partnerów potwierdza, że weekend za pół ceny stał się już turystyczną tradycją – dodał. "Strategicznymi partnerami" akcji są są PLL LOT i PKP Intercity.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek