Ceny obniżyło 661 przedsiębiorców - hotelarzy, restauratorów, muzea, atrakcje turystyczne, ośrodki sportowe. To o około 20 procent więcej niż podczas poprzedniej, jesiennej, edycji akcji.
- To wydarzenie pokazuje, że chcemy wypoczywać w Polsce również w tak zwanym sezonie niskim – mówił podczas konferencji dla mediów inaugurującej wiosenną odsłonę wydarzenia Witold Bańka, minister sportu i turystyki, a zarazem pomysłodawca i inicjator wydarzenia ("to jego dziecko" - mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk). – Te dwa weekendy w roku proponowane w ramach akcji mają też za zadanie ukazać piękno i atrakcyjność naszego kraju, mającego do zaoferowania fantastyczne usługi. Rosnąca liczba partnerów potwierdza, że weekend za pół ceny stał się już turystyczną tradycją – dodał. "Strategicznymi partnerami" akcji są są PLL LOT i PKP Intercity.