Cook: Sprzedajemy to, na czym zarabiamy najwięcej

Przychody o 7 procent wyższe niż przed rokiem, mniejsza sezonowa strata operacyjna i sprzedaż zgodna z przewidywaniami – Grupa Thomasa Cooka podsumowała pierwszy kwartał nowego roku rozliczeniowego

Aktualizacja: 09.02.2018 08:56 Publikacja: 09.02.2018 08:21

fot. thomascook.com

fot. thomascook.com

Foto: Materiały promocyjne

Peter Fankhauser, prezes Grupy Thomasa Cooka, mówi, że choć sprzedaż tak naprawdę dopiero ruszyła, już dziś można uznać, że rok zaczął się dobrze. Jednym z czynników, które pozwoliły osiągnąć przychody wyższe o 7 procent (porównując rok do roku), są dobre wyniki linii lotniczych należących do koncernu.

– Z naszych dotychczasowych obserwacji wynika, że klienci nadal chcą spędzać wakacje za granicą. Podjęliśmy działania, które mają sprostać rosnącemu popytowi na wyjazdy do wschodniej części basenu Morza Śródziemnego – mówi Fankhauser. Jak dodaje, koncernowi udało się już przerzucić część programu z wysp hiszpańskich, czyli z rynku, w którym nacisk na obniżanie marży jest duży, na inne kierunki, m.in. Egipt i Turcję.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"