Meksyk zyskał w pierwszym półroczu tego roku na popularności, podaje portal Hosteltur. Od stycznia do czerwca kraj odwiedziły 22 milionów turystów zagranicznych, czyli o 7 procent więcej rok do roku. Miało to bezpośredni wpływ na sytuację na rynku pracy – w drugim kwartale zatrudnienie w branży miało 4,3 miliona osób, czyli o 4,3 procent więcej niż rok wcześniej. Dla porównania – w innych sektorach wzrost zatrudnienia wyniósł średnio 2,3 procent.

Czytaj także: „Meksyk coraz popularniejszy wśród turystów”.

Ponadto w tym roku kursy z obsługi gości w hotelach i punktach gastronomicznych ukończyło już 1075 osób. Tematyka poruszana w czasie szkoleń obejmowała jakość usług, pracę zespołową, asertywną komunikację i kulturę turystyczną. Meksyk opracował 46 standardów kompetencyjnych dla branży turystycznej, szkolenia w tym zakresie prowadzi 2,5 tysiąca podmiotów.

Zobacz też: „Meksyk: Zalegalizujmy narkotyki, turystyka zyska”.