Podczas 22 dni rozgrywek dziesięć niemieckich miast-gospodarzy zaoferuje kibicom i fanom piłki z całego świata bogaty program turystyczny - informuje Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). DZT spodziewa się, że impreza spowoduje zwiększenie liczby noclegów wykupionych przez zagranicznych gości o cztery procent w skali roku.
„Wydarzenie sportowe ma więc ogromny potencjał w promowaniu wizerunku Niemiec jako celu podróży. DZT doszło do takiego wniosku po szeroko zakrojonych badaniach dotyczących wpływu poprzednich, dużych wydarzeń sportowych w kraju” - czytamy w komunikacie.
Czytaj więcej
Wyjątkowe walory życia artystycznego i kulturalnego Niemiec są magnesem przyciągającym turystów zagranicznych. Mają one 11-procentowy udział w podróżach kulturalnych Europejczyków, co daje im pierwsze miejsce w tej kategorii.
- Niemcy świętują festiwal piłki nożnej. To ważne wydarzenie sportowe, szczególnie w czasach napięć międzynarodowych, dające możliwość zaprezentowania Niemiec jako kosmopolitycznego, spokojnego i zrównoważonego celu podróży, a tym samym przykład międzynarodowego zrozumienia i tolerancji - przekonuje cytowana w komunikacie prezes DZT Petra Hedorfer.
-
Spodziewamy się także dodatkowego wpływu na turystykę
przyjazdową. Zarówno rezerwacje pokojów hotelowych na głównych
portalach internetowych, jak i rezerwacje lotów na
czerwiec i
lipiec 2024 r. kształtują się znacznie powyżej średnich.
Ponadprzeciętny wzrost obserwujemy szczególnie w wypadku krajów
uczestniczących w rozgrywkach Mistrzostw Europy.
W
niezapomnianych rozgrywkach w 2006 roku liczba noclegów gości
zagranicznych wzrosła o 4,7 miliona w porównaniu z rokiem
poprzednim, przynosząc jednocześnie trwałą poprawę wizerunku
Niemiec jako celu podróży - dodaje.