Niemiecka Centrala Turystyki: Euro 2024 wzmocni wizerunek Niemiec

2,7 miliona fanów futbolu odwiedzi niemieckie stadiony podczas rozpoczynających się 14 czerwca Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Dodatkowo w strefach kibica i na publicznych transmisjach 51 meczów spodziewanych jest około 7 milionów gości - podaje Niemiecka Centrala Turystyki.

Publikacja: 09.04.2024 17:53

Niemiecka Centrala Turystyki: Euro 2024 wzmocni wizerunek Niemiec

Foto: Fot. Jens Gotthardt / Hamburg Marketing

Podczas 22 dni rozgrywek dziesięć niemieckich miast-gospodarzy zaoferuje kibicom i fanom piłki z całego świata bogaty program turystyczny - informuje Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). DZT spodziewa się, że impreza spowoduje zwiększenie liczby noclegów wykupionych przez zagranicznych gości o cztery procent w skali roku.

„Wydarzenie sportowe ma więc ogromny potencjał w promowaniu wizerunku Niemiec jako celu podróży. DZT doszło do takiego wniosku po szeroko zakrojonych badaniach dotyczących wpływu poprzednich, dużych wydarzeń sportowych w kraju” - czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej

Turystyka kulturowa i piłka nożna wypromują "Niemcy – kraj kultury i sztuki”

- Niemcy świętują festiwal piłki nożnej. To ważne wydarzenie sportowe, szczególnie w czasach napięć międzynarodowych, dające możliwość zaprezentowania Niemiec jako kosmopolitycznego, spokojnego i zrównoważonego celu podróży, a tym samym przykład międzynarodowego zrozumienia i tolerancji - przekonuje cytowana w komunikacie prezes DZT Petra Hedorfer.

- Spodziewamy się także dodatkowego wpływu na turystykę przyjazdową. Zarówno rezerwacje pokojów hotelowych na głównych portalach internetowych, jak i rezerwacje lotów na czerwiec i lipiec 2024 r. kształtują się znacznie powyżej średnich. Ponadprzeciętny wzrost obserwujemy szczególnie w wypadku krajów uczestniczących w rozgrywkach Mistrzostw Europy. W niezapomnianych rozgrywkach w 2006 roku liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła o 4,7 miliona w porównaniu z rokiem poprzednim, przynosząc jednocześnie trwałą poprawę wizerunku Niemiec jako celu podróży - dodaje.

Oprócz efektów ekonomicznych wydarzenia sportowe mają ogromny potencjał trwałej poprawy wizerunku. Jesienią 2006 roku - zaraz po zakończeniu Pucharu Świata - Niemcy wspięły się na pierwsze miejsce w indeksie Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) spośród 60 porównywanych krajów na całym świecie i od tego czasu nieprzerwanie plasują się w pierwszej trójce tego indeksu.

Czytaj więcej

Jadę, więc chcę coś przeżyć – mówią podróżni

- Podczas Mistrzostw Europy wykorzystamy międzynarodową uwagę mediów i kibiców, aby zaprezentować naszą różnorodną ofertę turystyczną i w ten sposób wzmocnimy pozycję Niemiec jako kierunku podróży. Oprócz nowoczesnych stadionów, dziesięć miast, w których będą rozgrywane mecze, oferuje bogaty program artystyczny i kulturalny. Mają one doskonałe połączenia, można więc łatwo dojechać do nich przyjaznym dla klimatu pociągiem -mówi Hedrofer.

DZT zmamierza zwrócić uwagę międzynarodowej opinii publicznej na miasta, w których będą się rozgrywać mistrzostwa Europy i na szeroką ofertę turystyczną w ich okolicach tak, aby zainspirować gości do pozostania po meczach. Marketing w sieci i kampanie w mediach społecznościowych będą wspierać promocję.

Podczas 22 dni rozgrywek dziesięć niemieckich miast-gospodarzy zaoferuje kibicom i fanom piłki z całego świata bogaty program turystyczny - informuje Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). DZT spodziewa się, że impreza spowoduje zwiększenie liczby noclegów wykupionych przez zagranicznych gości o cztery procent w skali roku.

„Wydarzenie sportowe ma więc ogromny potencjał w promowaniu wizerunku Niemiec jako celu podróży. DZT doszło do takiego wniosku po szeroko zakrojonych badaniach dotyczących wpływu poprzednich, dużych wydarzeń sportowych w kraju” - czytamy w komunikacie.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Międzynarodowe Targi Turystyczne ITTF Warsaw 2024: święto branży turystycznej w sercu Warszawy – innowacje, inspiracje i niezapomniane podróże
Zanim Wyjedziesz
Ruszają jarmarki świąteczne. Brytyjczykom bardzo opłaca się przylecieć do Polski
Zanim Wyjedziesz
Chemnitz w roli Europejskiej Stolicy Kultury 2025. „Zobacz to, co niewidoczne”.
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Zanim Wyjedziesz
Egipt ożywia starożytne pamiątki. Z pomocą technologii cyfrowej