Turystyka kulturowa i piłka nożna wypromują "Niemcy – kraj kultury i sztuki”

Wyjątkowe walory życia artystycznego i kulturalnego Niemiec są magnesem przyciągającym turystów zagranicznych. Mają one 11-procentowy udział w podróżach kulturalnych Europejczyków, co daje im pierwsze miejsce w tej kategorii.

Publikacja: 01.03.2024 12:18

Turystyka kulturowa i piłka nożna wypromują "Niemcy – kraj kultury i sztuki”

Foto: Dagmar Schwelle, DZT

Spośród 173 milionów podróży kulturalnych Europejczyków na całym świecie w 2023 roku w wypadku 18,7 miliona celem były Niemcy. Dało to im to 11 procent udziału i jedenasty raz potwierdziło, że są w tej dziedzinie pierwsi. Wycieczki miejskie stanowią ważny segment niemieckiej turystyki przyjazdowej - z łącznej liczby 31,5 mln wyjazdów wakacyjnych Europejczyków do Niemiec w 2023 r. 12,9 mln wyjazdów odbyło się do metropolii (41procent) – wyliczyła Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Czytaj więcej

Niemiecka Centrala Turystyki: Turystów ciągnie do naszych miast, wykorzystamy to

DZT postanowiło wykorzystać ten trend i wzmocnić pozycjonowanie Niemiec jako „kosmopolitycznego i zrównoważonego kierunku podróży kulturalnych w roku 2024”.

Niemcy pochwalą się przed kibicami i turystami swoją kulturą

- Turystyka kulturalna i miejska będzie trendem wśród europejskich turystów w 2024 roku. Tak wynika z analiz Europejskiej Komisji ds. Turystyki, które zawarto w badaniu „Monitoring sentiment” dla podróży po Europie przeprowadzonym w październiku 2023 roku – wyjaśnia prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie tej instytucji. - W tym kontekście Niemcy mogą zdobyć jeszcze większą popularność dzięki szerokiej ofercie historycznych dóbr kultury, obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO i niezwykle ożywionej scenie artystycznej. Ponadto w ciągu roku odbędą się wydarzenia i rocznice, które już teraz cieszą się dużym zainteresowaniem na arenie międzynarodowej. Szczególnym wydarzeniem będą Mistrzostwa Europy w piłce nożnej wraz z programem kulturalnym, który zgromadzi ludzi również poza stadionami na ponad 300 wydarzeniach, które związane będą z piłką nożną.

Badania przeprowadzone w 18 krajach przez Instytut Sinus na zlecenie DZT potwierdzają duże zainteresowanie kulturą i podróżami. 76 procent ankietowanych chciałoby, aby miejsce ich wypoczynku było zróżnicowane kulturowo, 79 procent z wyprzedzeniem zapoznało się z ofertą kulturalną w miejscu, w którym spędza wakacje, a 78 procent szukało informacji o tradycjach i zwyczajach kulturowych danego regionu.

Od kwietnia 2024 r. nowa kampania „Niemcy – kraj kultury i sztuki” zaprezentuje kosmopolityczną scenę artystyczną, jako istotny element jakości życia w miastach i regionie oraz podstawę tożsamości na obszarach wiejskich.

Czytaj więcej

Niemcy wykorzystają piłkę nożną do turystycznego promowania kraju

Nacisk będzie położony na aspekty nowoczesności, czyli na centra kulturalne, w których gromadzą się artyści z całego świata, sztuka w przestrzeni publicznej, nowoczesny duch winiarzy w tradycyjnych krajobrazach kulturowych lub wydarzenia muzyczne cieszące się międzynarodowym uznaniem.

Obiekty UNESCO — historia, tradycja, zrównoważona kultura

Z drugiej strony kampania DZT „52 obiekty światowego dziedzictwa UNESCO w Niemczech” porusza aspekty ochrony zabytków, kultywowania zwyczajów i tradycji oraz zrównoważonej kultury i przyrody. W ramach kolejnej kampanii DZT „Zostań na dłużej” opracowano osiem tras wycieczkowych, które mają zachęcić do dłuższego pobytu w Niemczech. Jest to również główny cel kampanii DZT na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply FEEL GOOD” (Po prostu poczuj się dobrze), która promuje certyfikowane miejsca i oferty turystyczne – czytamy w komunikacie DZT.

Podczas UEFA EURO 2024 w dziesięciu niemieckich miastach, w których będą rozgrywane mecze, będą organizowane dla zagranicznych gości imprezy kulturalne. Będą oni też zachęcani do zwiedzania miast i ich okolic, a tym samym wydłużenia pobytu w Niemczech.

Czytaj więcej

Niemcy: Mamy dużo kultury i obiektów UNESCO i nie przestaniemy się nimi chwalić

Kolejnym tematem kulturoznawczym DZT w 2024 r. jest jubileusz 250. urodzin Caspara Davida Friedricha. W 35. rocznicę upadku Muru Berlińskiego DZT zaprezentuje innowacyjne rozwiązania w regionach niegdyś oddzielonych wewnętrzną granicą niemiecką, szczególnie w coraz bardziej popularnym segmencie „workation”, łączącym pracę i wypoczynek. Z myślą o roku 2025 r., DZT promować będzie Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury.

Spośród 173 milionów podróży kulturalnych Europejczyków na całym świecie w 2023 roku w wypadku 18,7 miliona celem były Niemcy. Dało to im to 11 procent udziału i jedenasty raz potwierdziło, że są w tej dziedzinie pierwsi. Wycieczki miejskie stanowią ważny segment niemieckiej turystyki przyjazdowej - z łącznej liczby 31,5 mln wyjazdów wakacyjnych Europejczyków do Niemiec w 2023 r. 12,9 mln wyjazdów odbyło się do metropolii (41procent) – wyliczyła Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Pozostało 89% artykułu
Popularne Trendy
Turyści w kwestiach klimatycznych są jak schizofrenicy
Popularne Trendy
Amerykanie planują wakacje. Na szczycie listy marzeń europejska stolica
Popularne Trendy
Badanie. 60 procent Polaków nie planuje wyjazdu na majówkę
Popularne Trendy
Nowy rok - nowy rekord Polaków w Chorwacji. „Między nami są dobre wibracje”
Popularne Trendy
Polacy mają plany na majówkę. Polska wygrywa z zagranicą, a góry z morzem