Niemiecka Centrala Turystyki: Turystów ciągnie do naszych miast, wykorzystamy to

Chęć zobaczenia niemieckich miast będzie najsilniejszym czynnikiem napędzającym niemiecką turystykę przyjazdową w 2024 roku – ocenia Niemiecka Centrala Turystyki. Przygotowuje pod ten trend kampanie promocyjne, by ruch turystyczny osiągnął poziom sprzed pandemii.

Publikacja: 27.01.2024 08:00

Kampanie promujące niemieckie miasta mają wzmóc ruch turystyczny do poziomu sprzed pandemii

Kampanie promujące niemieckie miasta mają wzmóc ruch turystyczny do poziomu sprzed pandemii

Foto: DZT, Francesco Carovillano

Według analizy przeprowadzonej przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) na podstawie badań międzynarodowych, Niemcy to wiodący cel podróży Europejczyków wywołanych chęcią zobaczenia miast i uczestniczenia w rozrywkach kulturalnych. Ten rodzaj turystyki ma potencjał, uważą DZT. Dlatego zamierza wykorzystać go w ożywianiu turystyki przyjazdowej w 2024 roku.

Turyści chcą odwiedzać niemieckie miasta

Niemiecka turystyka przyjazdowa wciąż się odbudowuje po pandemii. W zeszłym roku, do listopada, odnotowała 74,9 mln noclegów zagranicznych gości, co dało 89,6 procent wartości z roku 2019.

Czytaj więcej

Niemców ciągnie do Polski. „Trzy miliony to dobry wynik”

Zgodnie z danymi zebranymi do września 2023 roku, dziesięć najpopularniejszych, poza Berlinem, wśród turystów miast Niemiec, tak zwanych magic cities (Brema, Kolonia, Düsseldorf, Drezno, Frankfurt, Hamburg, Lipsk, Monachium, Norymberga, Stuttgart) osiągnęło 91,6-procentowy wynik powrotu turystów. Najczęściej miasta były celem podróżnych ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Holandii. Dalej plasowali się goście ze Szwajcarii, Włoch, Hiszpanii, Austrii, Francji, Danii i Polski.

Miasta wzmacniają turystykę wysokiej jakości

DZT przeprowadziła w 15 krajach europejskich i Izraelu badania stylu życia środowisk społecznych (tzw. milieus) w związku z ich podróżami do miast. Na wszystkich rynkach źródłowych 35 procent ankietowanych szczególnie zainteresowanych było city breakami i spędziło wakacje w Niemczech, kolejne 34 procent bardzo dobrze zna Niemcy jako cel podróży wakacyjnych, a 31 procent jest zaznajomiona z ofertą turystyczną Niemiec. Osoby zainteresowane city breakami są zazwyczaj młodsze i mają wykształcenie wyższe niż przeciętne. Grupy społeczne określone przez badaczy jako „intelektualiści”, „performerzy”, „kosmopolityczna awangarda” i „postępowi realiści” wykazują szczególną skłonność do podążania za nowymi trendami, z jakimi kojarzone są miasta.

Zostań dłużej w miastach i na wsi

Według analizy World Travel Monitor IPK International 2023, przeprowadzonej na zlecenie DZT w 27 krajach, 93 procent przyjeżdżających do Niemiec jest zainteresowanych połączeniem wycieczki do miasta z możliwością odpoczęcia blisko natury i podziwiania krajobrazów. 34 procent skupiłoby się na mieście, 21 procent na przyrodzie, a 37 procent na mieście i przyrodzie w równym stopniu. Dlatego DZT zachęca do przedłużenia pobytu w Niemczech przez zagranicznych turystów poprzez łączenie pobytu w mieście z wycieczkami po okolicy. Taka kampania przyczynia się – zdaniem DZT – do ochrony klimatu i środowiska naturalnego. Zwiększa też przychody z turystyki i pomaga rozproszyć ruch turystyczny na regiony wiejskie.

Czytaj więcej

Niemcy: Mamy dużo kultury i obiektów UNESCO i nie przestaniemy się nimi chwalić

Dodatkowe możliwości dzięki aplikacjom open data

Uruchomiony w połowie 2023 roku projekt „Knowledge Graph” otwiera nowe możliwości marketingowe - kilka międzynarodowych internetowych platform turystycznych już wykorzystuje gromadzone tam dane do przedstawiania miast i wykorzystywania ich bogatej oferty turystycznej. Poza marketingiem, open data tworzą podstawę technologiczną do usług wspieranych przez sztuczną inteligencję – dzięki nim można regulować natężenie ruchu turystycznego i optymalizować wykorzystanie transportu. A w dalszej konsekwencji zmniejszać negatywny wpływ turystów na klimat i środowisko naturalne przy jednoczesnym poprawianiu wrażeń gości z wizyty w „inteligentnym mieście” (ang. smart city).

Miasto przyszłości jako cel podróży

Centra miast przechodzą intensywne zmiany. Handel detaliczny, który przez długi czas w nich dominował, częściowo przeniósł się do internetu, a wiele gmin opracowuje innowacyjne i ekologiczne koncepcje transportu. Miasto przyszłości staje się coraz „inteligentniejsze”, a jego mieszkańcy łączą pracę zdalną z udziałem w wydarzeniach artystycznych i w społeczno-kulturalnych przestrzeniach spotkań. Miasto „harmonizuje z regionalną tożsamością otaczającego je regionu”.

Prowadzona na świecie kampania DZT „Niemcy - kraj sztuki i kultury" nawiązuje do tych trendów. Jej wątki opisane jako "Design.Kultura.Podróże", "Historia.Kultura.Podróże", "Wino.Kultura.Podróże" i "Muzyka.Kultura.Podróże" są przygotowane z myślą o gościach ze środowisk, dla których ważny jest styl życia zgodny z wyższymi wartościami i które są szczególnie zainteresowane odwiedzaniem miast w Niemczech. Prezentuje im oferty turystyczne, wyraźnie przemawiające do nich.

Czytaj więcej

Niemcy: Lokalne jest piękne. Wpadnij na kilka dni i się przekonaj

Według analizy przeprowadzonej przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) na podstawie badań międzynarodowych, Niemcy to wiodący cel podróży Europejczyków wywołanych chęcią zobaczenia miast i uczestniczenia w rozrywkach kulturalnych. Ten rodzaj turystyki ma potencjał, uważą DZT. Dlatego zamierza wykorzystać go w ożywianiu turystyki przyjazdowej w 2024 roku.

Turyści chcą odwiedzać niemieckie miasta

Pozostało 93% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u