Niemcy: Lokalne jest piękne. Wpadnij na kilka dni i się przekonaj

Niemieckie miasta i miasteczka, a także tereny zielone wokół nich, to miejsca, które poleca na 2022 rok turystom Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Publikacja: 08.06.2022 00:47

Niemieckie miasta i miasteczka czekają na odkrycie przez turystów

Niemieckie miasta i miasteczka czekają na odkrycie przez turystów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Instytucja odpowiedzialna za promowanie walorów turystycznych Niemiec prowadzi drugi rok z rzędu kampanię zachęcającą do krótkich podróży, city breaków, pod hasłem German.Local.Culture.

Czytaj więcej

Niemiecka turystyka podsumowuje miniony sezon i odkrywa plany na 2022 rok

Badania pokazują, że Niemcy są pierwszym kierunkiem dla Europejczyków, jeśli chodzi o podróże do miast. Stanowią one cel dla 40 procent z nich, a 67 procent turystów z kontynentu deklaruje, że szczególnie ceni sobie ich atmosferę.

Najwięcej gości wskazuje, że przyjeżdża do Niemiec dla ich zabytków, 52 procent dla architektury, 40 procent przyciągają tradycja i historia danego miejsca, a 36 i 35 procent atmosfera, sztuka i oferta kulturalna.

Każdy słyszał o Berlinie, Monachium czy Hamburgu. Tym razem jednak DZT stawia na mniejsze miejscowości. - W Niemczech nie brakuje miast i miasteczek, które dawniej były centrami kulturalnymi i gospodarczymi księstw i landów, na które przez wieki podzielony był ten kraj. Należały do książąt i biskupów. Historia odcisnęła na nich piętno, co sprawia, że dzisiaj każde ma swój charakter – wyjaśnia dyrektor biura DZT w Polsce Tomasz Pędzik.

Jak dodaje, kampania ma pobudzić turystykę miejską po dwóch latach ograniczeń w ruchu turystycznym, będących wynikiem pandemii. Pretekstem do odwiedzania niemieckich miast mają być lokalne tradycje, rzemiosło, wydarzenia, kulinaria, święta. Podzielono je według czterech kluczy opisanych po angielsku: taste (wszystko, co wiąże się ze smakiem), green (zrównoważony rozwój), craft (rzemiosło) i flair (atmosfera).

Przewodniczką po całej kampanii jest niemiecka piosenkarka i modelka Julianna Towsend

Przewodniczką po całej kampanii jest niemiecka piosenkarka i modelka Julianna Towsend

Foto: Filip Frydrykiewicz

Ludzie z pasją

Żeby nadać im ludzki wymiar, kampania ukazuje poszczególne miejsca przez pryzmat zajęć ich nietuzinkowych mieszkańców, ludzi z pasją. I tak „Taste” reprezentuje najmłodsza szefowa kuchni w Niemczech (zdobyła w wieku 33 lat gwiazdkę Michelina dla swojej restauracji) z Erfurtu, winiarz z Ingelheim w Nadrenii-Palatynatu i berlińska somelierka.

Twarzami „Green” są przyrodnik z Nadrenii Palatynatu zwany „zaklinaczem drzew”, przewodnik po nadmorskich wattach i saksoński leśnik, „wizjoner ekologiczny”. - Na marginesie warto przypomnieć, że chociaż Niemcy są kojarzone z ich wielkimi ludnymi miastami i dobrze rozwiniętą siecią autostrad, są też w jednej trzeciej zalesione, a 30 procent zielonych terenów jest pod ochroną – wyjaśnia Pędzik.

Temat „Craft” utożsamiają postaci mistrza piekarnictwa (niemiecki chleb z jego 300 rodzajami znajduje się na liście niematerialnego dziedzictwa UNESCO) z Dolnej Saksonii, były górnik, dzisiaj oprowadzający turystów po pokopalnianych terenach Zollferein pod Essen i projektantka mody, czerpiąca inspirację ze wzornictwa Bauhausu.

Niemniej fascynujące są postaci powiązane z wątkiem „Flair”. Są to aktorka odgrywająca historyczne postaci w barokowym, znanym z festiwali Wagnerowskich, Bayreuth, przewodniczka z historycznej rezydencji pałacowo-parkowej Wurlitz w Anhalt-Dessau i artysta, którego domeną jest tworzenie street artu, czyli ogromnych murali w Ratyzbonie.

Wszystkie te postaci można odwiedzić i przyjrzeć się ich pracy.

Podróżowanie za 9 euro

Podróżowanie w najbliższe wakacje po Niemczech może być tym łatwiejsze, że od 1 czerwca kraj ten zniósł wszystkie ograniczenia antycovidowe, jeśli chodzi o wjazd do kraju (został jeszcze obowiązek zakładania maseczek w komunikacji publicznej), a koleje niemieckie wspólnie z niemieckimi miastami wprowadziły nowy bilet, dzięki któremu za 9 euro można przez miesiąc podróżować po Niemczech kolejami regionalnymi i komunikacją miejską we wszystkich miastach.

Czytaj więcej

Podróże do Niemiec wolne od pandemicznych restrykcji

Co ciekawe, sieć hosteli a&o, dysponująca 24 obiektami w 14 miastach (Akwizgran, Berlin, Brema, Dortmund, Drezno, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Kolonia, Lipsk, Monachium, Norymberga, Stuttgart, Weimar) ogłosiła też własną inicjatywę - można u niej przenocować już za 9 euro. Specjalna letnia oferta jest ważna dla pobytów na jedną noc we wspólnym pokoju, w zależności od dostępności miejsc.

Instytucja odpowiedzialna za promowanie walorów turystycznych Niemiec prowadzi drugi rok z rzędu kampanię zachęcającą do krótkich podróży, city breaków, pod hasłem German.Local.Culture.

Badania pokazują, że Niemcy są pierwszym kierunkiem dla Europejczyków, jeśli chodzi o podróże do miast. Stanowią one cel dla 40 procent z nich, a 67 procent turystów z kontynentu deklaruje, że szczególnie ceni sobie ich atmosferę.

Pozostało 90% artykułu
Popularne Trendy
Ekspert: Polacy mogą pomóc tureckiej turystyce. Przynajmniej w Antalyi
Hotele
W tym roku może zabraknąć miejsc w hotelach. "Ludzie wyrywają sobie oferty"
Popularne Trendy
Targi ITB Berlin bez turystów. Teraz w skróconej, stricte branżowej formie
Biura Podróży
Andryszak: Dla turystyki największą konkurencją jest turystyka. Tyle że inna
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Traveldata: Ceny zagranicznych wakacji od 30 do 40 procent w górę. Liderem Turcja