Reklama

Niemiecki minister: Poprawimy konkurencyjność naszej turystyki

Koordynator ministra spraw gospodarczych i energii Niemiec ds. turystyki Christoph Ploß deklaruje szybkie działania na rzecz poprawy konkurencyjności niemieckiej branży turystycznej. Wśród priorytetów znalazło się obniżenie kosztów prowadzenia działalności, inwestycje infrastrukturalne i zmniejszenie biurokracji.

Publikacja: 05.07.2025 12:45

Niemiecki minister: Poprawimy konkurencyjność naszej turystyki

Foto: Filip Frydrykiewicz

Podczas swojego pierwszego dużego wystąpienia w nowej roli, w czasie kongresu Federalnego Zrzeszenia Turystycznego BTW, Christoph Ploß przyznał, że turystyka nie była dotąd w odpowiedni sposób uwzględniana w polityce państwa, jako gałąź gospodarki. – Jako hamburczyk wiem, jak ważny to sektor. Nie bez powodu nasze miasto zainwestowało w ostatnich latach w rozwój portu wycieczkowego – mówił, a jego wypowiedzi przytacza portal Reise vor-9. Jak podkreślił polityk, inwestycje w tę część gospodarki przekładają się na wzrost w innych jej sektorach.

Czytaj więcej

Klub Polskiej Turystyki: Premierze Tusku, turystyka to gospodarka, nie rekreacja

Konkurencyjność turystyki niemieckiej spadła

Ploß widzi, że konkurencyjność niemieckiej branży spadła. Powodem są, między innymi wysokie ceny energii, nadmierna biurokracja, obowiązek tworzenia sprawozdań i niedostatki infrastrukturalne – zarówno na drogach i kolei, jak i w transporcie wodnym oraz lotniczym.

Polityk CDU apelował o przyspieszenie planowania, zatwierdzania i realizowania inwestycji infrastrukturalnych zapisanych w umowie koalicji tworzącej rząd (obejmujących m.in. porty, terminale, lotniska, drogi i linie kolejowe). Zasugerował również konieczność ograniczenia praw organizacji i zrzeszeń do wnoszenia pozwów zbiorowych.

Rząd federalny planuje również obniżenie podatków i opłat w sektorze lotniczym. Ploß zwrócił też uwagę na potrzebę zwiększenia elastyczności w zakresie czasu pracy, zwłaszcza w gastronomii i hotelarstwie, co miałoby umożliwić lepsze dostosowanie się do okresów wzmożonego popytu. Obecne regulacje – jego zdaniem – bardziej pasują do przemysłu wytwórczego niż do nowoczesnego sektora usługowego, w którym potrzebne są rozwiązania korzystne zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.

Reklama
Reklama

Niemiecka turystyka doczeka się strategii 

Na zakończenie Ploß zapowiedział opracowanie nowej strategii turystycznej, nie ujawniając jednak jej szczegółów. Kluczowe będzie usprawnienie koordynowania rozwiązań dla turystyki przez poszczególne resorty.

Czytaj więcej

Niemcy: Turystyka przyjazdowa będzie rosnąć. Prognoza lepsza od średniej światowej

Około 350 obecnych na wydarzeniu przedstawicieli branży turystycznej – wystąpienie miało miejsce w czasie kongresu Federalnego Zrzeszenia Turystycznego BTW – przyjęło zapowiedzi polityka CDU z ostrożnym optymizmem, mając świadomość, że choć może on inicjować procesy i reprezentować interesy sektora, kluczowe decyzje podejmowane są na szczeblu ministerialnym – zauważa portal.

Podczas swojego pierwszego dużego wystąpienia w nowej roli, w czasie kongresu Federalnego Zrzeszenia Turystycznego BTW, Christoph Ploß przyznał, że turystyka nie była dotąd w odpowiedni sposób uwzględniana w polityce państwa, jako gałąź gospodarki. – Jako hamburczyk wiem, jak ważny to sektor. Nie bez powodu nasze miasto zainwestowało w ostatnich latach w rozwój portu wycieczkowego – mówił, a jego wypowiedzi przytacza portal Reise vor-9. Jak podkreślił polityk, inwestycje w tę część gospodarki przekładają się na wzrost w innych jej sektorach.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
„Cyfrowe ucho” śledzi ruch na plaży na popularnej hiszpańskiej wyspie
Nowe Trendy
Raport: Wydatki ludzi na podróże wzrosną trzykrotnie. Dużo się zmieni w ich potrzebach
Nowe Trendy
Wrocław doceniony przez holenderski magazyn kulinarny. „Jedzenie jest niesamowicie dobre”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nowe Trendy
Coraz więcej turystów w Czechach. Polacy w pierwszej trójce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama