Reklama

Grecja: Nowe technologie pomogą wypromować naszą kulturę i historię

Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość i interaktywne platformy cyfrowe stają się kluczem do promowania kultury i zachęcania turystów do odwiedzania Grecji. To nie tylko narzędzie marketingowe, ale także sposób na tworzenie miejsc pracy i rozwój lokalnych społeczności.

Publikacja: 19.10.2025 11:40

Grecja: Nowe technologie pomogą wypromować naszą kulturę i historię

Foto: Filip Frydrykiewicz

Minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni podczas 25. szczytu Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC) w Rzymie zwróciła uwagę na znaczenie nowoczesnych technologii w łączeniu turystyki z kulturą i tworzeniu bardziej autentycznych i zrównoważonych doświadczeń podróżników. Przydatne szczególnie są tu sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość i platformy internetowe wyspecjalizowane w promowaniu turystyki kulturowej.

Czytaj więcej

Turystyka motorem rozwoju Grecji – jest plan inwestycji za 2,5 miliarda euro

Rozwój turystyki kulturowej to nie tylko kwestia przychodów – zaznacza minister, cytowana przez grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages. – To także tworzenie miejsc pracy i nowych możliwości biznesowych, zwłaszcza dla kobiet i młodych ludzi w różnych regionach Grecji.

Kultura jako motor rozwoju turystyki

Kefalogianni podkreśliła, że celem strategii promocyjnej resortu jest prezentowanie powiązań między dziedzictwem kulturowym a turystyką i przyciąganie nowych gości z rynków wschodzących. Inicjatywy te obejmują nowoczesne narzędzia komunikacyjne pozwalające zbliżyć greckie dziedzictwo do odwiedzających.

Dzięki aplikacjom rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, a także interaktywnym platformom, podróżni mogą korzystać z indywidualnie dopasowanych doświadczeń i zyskiwać dostęp do szczegółowych informacji o atrakcjach i wydarzeniach. – Nowe technologie, takie jak asystenci głosowi oparci na AI, automatyczne tłumaczenia i spersonalizowane rekomendacje zmieniają sposób, w jaki turyści poznają nowe miejsca – przekonywała Kefalogianni.

Reklama
Reklama

Zrównoważone zarządzanie i udział społeczności lokalnych

Minister wskazała również na znaczenie aktywnego włączania lokalnych społeczności w procesy rozwoju turystyki i rolę organizacji zarządzających kierunkami turystycznymi (Destination Management and Marketing Organizations, DMMO) w zapewnieniu zrównoważonego rozwoju. Jej zdaniem ochrona i promocja dziedzictwa kulturowego są kluczowe dla długoterminowej konkurencyjności Grecji na światowym rynku turystycznym.

Czytaj więcej

Grecja więcej zarabia na turystach. „Skupienie się na jakości przynosi efekty”

Dzięki połączeniu tradycji z innowacją Grecja chce umocnić swój wizerunek nie tylko jako kraju pięknych plaż i wysp, ale również jako kierunku, który swoje dziedzictwo kulturowe i historyczne prezentuje w nowoczesny sposób.

Minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni podczas 25. szczytu Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC) w Rzymie zwróciła uwagę na znaczenie nowoczesnych technologii w łączeniu turystyki z kulturą i tworzeniu bardziej autentycznych i zrównoważonych doświadczeń podróżników. Przydatne szczególnie są tu sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość i platformy internetowe wyspecjalizowane w promowaniu turystyki kulturowej.

Rozwój turystyki kulturowej to nie tylko kwestia przychodów – zaznacza minister, cytowana przez grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages. – To także tworzenie miejsc pracy i nowych możliwości biznesowych, zwłaszcza dla kobiet i młodych ludzi w różnych regionach Grecji.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Nowe Trendy
Turystyka przestaje być lokomotywą hiszpańskiej gospodarki
Nowe Trendy
Przyjeżdża dużo turystów na nasze wyspy. Mamy nowy problem – za mało aptek
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nowe Trendy
Ireneusz Raś zwołuje branżę turystyczną na wielką naradę. „Pokażmy siłę turystyki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama