W ubiegłym roku organizacja turystyczna Kopenhagi Wonderful Copenhagen wdrożyła pilotażowy program CopenPay, w ramach którego nagradzała turystów za proekologiczną postawę na przykład bezpłatnymi posiłkami czy wstępami do atrakcji turystycznych i obiektów kultury. Po roku inicjatywa powraca - udoskonalona i w jeszcze większym wymiarze.
Turystyka, zwłaszcza transport lotniczy, powoduje emisję dwutlenku węgla, dlatego potrzebne są zmiana sposobu myślenia turystów i zachęty do bardziej świadomych wyborów - pisze organizacja na swojej stronie internetowej.
Badanie Booking.com z 2025 roku pokazuje, że siedmiu na 10 turystów chce zachowywać się bardziej odpowiedzialnie i opuszczać miejsce wakacji w lepszym stanie niż je zastało. Świadczy o tym także sukces zeszłorocznej, trwającej cztery tygodnie edycji CopenPay, która „przerosła oczekiwania”. Zebrano wówczas tony śmieci, liczba wypożyczonych rowerów wzrosła o 29 procent, 98 procent uczestników programu zapewniło, że poleciłoby tę inicjatywę innym.
Czytaj więcej
Liczne zniżki dla turystów coraz bardziej irytują mieszkańców regionu Berchtesgaden w Bawarii. Ab...
- CopenPay zmienia sposób, w jaki w Kopenhadze podchodzimy do turystyki. Zamiast przyciągać do miasta więcej turystów chcemy zachęcić ich do bardziej świadomego odkrywania Kopenhagi, a jednocześnie nagrodzić wyjątkowymi doświadczeniami - mówi dyrektor generalny Wonderful Copenhagen Søren Tegen Pedersen.