Model biznesowy wdrożony przez Airbnb ponad 15 lat temu zaczyna wykazywać symptomy spowolnienia - pisze hiszpański portal branży turystycznej Tourinews. W 2024 roku wzrost liczby gości wyniósł 10 procent, a w pierwszym kwartale 2025 roku 8 procent. W związku z tym firma rozważa zmianę modelu działania, polegającą na nawiązaniu współpracy z dotychczasowymi konkurentami – hotelami.
Czytaj więcej
Jeden z trzech współzałożycieli Airbnb podjął współpracę z Elonem Muskiem, co spotkało się z bard...
Prezes Airbnb: Za mało nam rośnie biznes
Podczas konferencji omawiającej najnowsze wyniki platformy, która odbyła się 1 maja, prezes Airbnb, Brian Chesky, zapowiedział intensyfikowanie ekspansji międzynarodowej, by zrealizować cel, jakim jest powrót do dwucyfrowej dynamiki wzrostu. Firma planuje skoncentrować swoje działania na kluczowych rynkach, jak Hiszpania, Włochy, Niemcy, Meksyk, Brazylia, Chiny, Indie, Korea Południowa i Japonia.
Chesky podkreślił również, że jednym z filarów nowej strategii będzie włączenie hoteli do oferty Airbnb. – Wierzymy, że niemal każdy hotelarz na świecie będzie zainteresowany wykorzystaniem Airbnb jako kanału dystrybucji – ocenił.
Czytaj więcej
Usługi dostępne do tej pory w hotelach będą od teraz wzbogacać pobyt w wynajętym domu lub mieszka...