FlixBus – 62 miliony pasażerów na świecie i 4,7 miliona w Polsce

W 2019 roku spółka FlixMobility przewiozła 62 miliony podróżnych, notując 37-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. W Polsce FlixBusem podróżowało 4,7 miliona pasażerów, czyli o 700 tysięcy więcej niż w 2018 roku.

Publikacja: 09.01.2020 17:55

FlixBus – 62 miliony pasażerów na świecie i 4,7 miliona w Polsce

Foto: Fot. materiały prasowe

FlixMobility, operator połączeń autobusowych FlixBus, przewiózł w ubiegłym roku 62 miliony podróżnych, o 37 procent więcej niż rok wcześniej – informuje spółka w komunikacie. Czytamy w nim, że do wzrostu ich liczby przyczynił się między innymi dynamiczny rozwój na rynkach, na których FlixBus już jest obecny, oraz rozpoczęcie działalności w Turcji poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koç. Z kolei w Stanach Zjednoczonych firma wkroczyła w ubiegłym roku do stanów Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton (swoje usługi oferuje w tym kraju od 2018 roku).

CZYTAJ TEŻ: FlixBus wchodzi do Turcji

W Polsce liczba pasażerów FlixBusa wzrosła o ponad 700 tysięcy, do 4,7 miliona. – W ubiegłym roku FlixBus uruchomił w Polsce prawie 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. W ciągu dwóch lat działalności na polskim rynku stworzyliśmy siatkę liczącą 250 kierunków podróży – mówi dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie Michał Leman, cytowany w komunikacie. FlixBus Polska współpracuje z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi około tysiąc kierowców.

W tym roku FlixMobility zacznie operować w Ameryce Południowej i Indiach. Polski oddział zapowiada zwiększenie oferty o 50 procent poprzez wprowadzenie nowych tras, a także zwiększenie częstotliwości połączeń z głównymi centrami przesiadkowymi – Warszawą, Krakowem, Wrocławiem, Poznaniem i Gdańskiem. Firma zamierza również włączyć do rozkładu połączenia na Litwę, Łotwę i do Estonii oraz rozwijać połączenia na Ukrainę.

FlixMobility będzie również kontynuował testy autobusów elektrycznych (niewykluczone, że także w Polsce) i prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

FlixMobility, operator połączeń autobusowych FlixBus, przewiózł w ubiegłym roku 62 miliony podróżnych, o 37 procent więcej niż rok wcześniej – informuje spółka w komunikacie. Czytamy w nim, że do wzrostu ich liczby przyczynił się między innymi dynamiczny rozwój na rynkach, na których FlixBus już jest obecny, oraz rozpoczęcie działalności w Turcji poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koç. Z kolei w Stanach Zjednoczonych firma wkroczyła w ubiegłym roku do stanów Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton (swoje usługi oferuje w tym kraju od 2018 roku).

Autobusy
Flix: Za nami najlepsze wyniki w historii. Niedługo autobusy na gaz
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Autobusy
FlixBus połączy Kraków z Oslo. W cenie biletu rejs promem
Autobusy
Z FlixBusem do Finlandii - pierwsze połączenie autokarowe
Autobusy
FlixBus: Pięć nowych krajów i 80 nowych miast w rozkładzie na wiosnę i lato
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Autobusy
Flix: Za nami najlepszy rok w historii firmy. Ten będzie jeszcze lepszy