OSAT: Neckermann poprawi warunki współpracy z agentami

materiały prasowe

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych wynegocjowało z Neckermannem poprawę warunków współpracy touroperatora z agentami. Znikną zniechęcające sprzedawców ograniczenia

We wtorek z inicjatywy zarządu OSAT odbyło się spotkanie z prezesem biura podróżny Neckermann Podróże Maciejem Nykielem. Było to pierwsze spotkanie odkąd Nykiel stanął na czele tej firmy.

Jak dowiaduje się Turystyka.rp.pl, strony zgodziły się na złagodzenie warunków współpracy. Przedmiotem ustaleń były cztery kwestie.

Neckermann zgodził się zrezygnować z obniżenia o 1 procent prowizji od wyjazdów sprzedawanych w ramach last minute. – Może wydawać się, ze jeden procent to niedużo, ale przy niskich cenach przecenionych ofert ma jednak znaczenie i powoduje, że agenci mniej chętnie sięgają po te wyjazdy, z których ich zarobek będzie pomniejszony. A obniżkę prowizji za lasty stosuje z dużych touroperatorów tylko Neckermann – wyjaśnia nam członek zarządu OSAT Marcin Stołowski.

Druga istotna kwestia z punktu widzenia atrakcyjności współpracy agentów z Neckermannem to tak zwane zakładanie opcji na oferty. Neckermann do niedawna stosował zasadę, że jeśli do wyjazdu pozostał miesiąc, sprzedawca nie może zablokować miejsca dla swojego klienta, który chciałby mieć jeszcze kilka godzin lub dzień do namysłu. Ten mechanizm z jednej strony zabezpieczał biuro podróży przed blokowaniem sprzedaży ostatnich miejsc (których zresztą czasem zostawało za dużo i potem się nie sprzedawały w ogóle), ale z drugiej działał jak hamulec z punktu widzenia agenta, który nie mógł zaklepać miejsca dla wahającego się klienta i w razie czego zrezygnowania z niego bez ponoszenia kosztów.

Nykiel zgodził się przesunąć granicę zakładania opcji do pięciu dni. Zrobił to zresztą klika dni wcześniej, teraz jednak weszła ta sprawa do pakietu ustaleń z OSAT-em.

Prezes Neckermanna przystał też na przywrócenie umów agentom, z których wcześniej touroperator zrezygnował, bo nie udało im się spełnić warunku sprzedania imprez Neckermanna za co najmniej 100 tysięcy złotych rocznie. Agent, któremu taka sprzedaż się nie powiodła mógł jeszcze ratować się wpłaceniem touroperatorowi 1000 złotych. Teraz opłata ma zniknąć a agenci, którzy chcieliby przywrócenia umów, mogą zgłosić się do OSAT-u. OSAT po zweryfikowaniu danego przypadku przekaże ich aplikacje touroperatorowi. Ta zasada dotyczyć ma wszystkich agentów, nie tylko członków OSAT.

Agenci odetchną też z ulgą dzięki zniesieniu opłat naliczanych dotąd przez Neckermanna za poprawienie błędów literowych w umowach z klientami. – Jeśli w umowie agent popełnił błąd i napisał na przykład Stołoski zamiast Stołowski, touroperator żądał za poprawienie tego błędu 180 złotych. I to od każdego poprawionego dokumentu, a to oznaczało w wypadku dwóch osób 360 złotych. Traktował to bowiem jak zmianę klienta. Takie opłaty były drastyczne i nie miały uzasadnienia. Inni organizatorzy nie są tak restrykcyjni – wyjaśnia Stołowski.

– Na koniec prezes zapowiedział zmianę warunków rozliczania się z agentami turystycznymi, tak żeby nie czekali oni tak długo jak dotąd na swoje wynagrodzenie. Obecnie zdarza się, że trwa nawet rok, zanim klient nie wróci z imprezy, którą wykupił z dużym wyprzedzeniem. Jak w innych wypadkach Neckermann zamierza dostosować swoje zasady do rynkowych standardów – relacjonuje Stołowski.

– Widać, że Neckermannowi zależy teraz na współpracy z agentami. Nowy prezes jest elastyczny w relacjach z nami, a przy tym otwarty i konkretny. Dostrzega, że ustępstwa będą korzystne dla obu stron – podsumowuje Stołowski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Small Planet otworzył bazę w Kolonii-Bonn

Small Planet Airlines ma kolejną bazę w Niemczech. Od 30 kwietnia linia stacjonuje jeden ...

Władze Majorki do turystów: Wróćcie żywi do domu

Władze Majorki rozpoczęły kampanię skierowaną do młodych Brytyjczyków, w której ostrzegają przed tragicznymi skutkami ...

AccorHotels partnerem hoteli Rixos

Połowę udziałów w nowej spółce joint-venture otrzyma AccorHotels w ramach partnerstwa strategicznego z luksusową ...

Sąd: Źle zorganizowane wakacje godzą w godność turysty

Turyści, którzy nie są zadowoleni z usług biura podróży, mogą dochodzić odszkodowania np. za ...

Dziś mija ultimatum dla Airbnb

Dziś mija ultimatum, które Komisja Europejska dała serwisowi pośredniczącemu w wynajmowaniu turystom mieszkań, Airbnb ...

Wypadek turystycznego balonu w Egipcie

W Egipcie spadł na ziemię balon na ogrzane powietrze, którym lecieli turyści. Zginął turysta ...