Eurowings wkurzył agentów turystycznych

Bloomberg

130 niemieckich agentów turystycznych powiedziało „dość” opóźnieniom w rozkładzie linii lotniczej Eurowings. Wysłali do przewoźnika listy protestacyjne i zagroziły, że zaczną wystawiać rachunki za zmiany w rezerwacjach

130 właścicieli biur agencyjnych w Niemczech zaprotestowały przeciwko praktykom taniej linii lotniczej Eurowings, należącej do Grupy Lufthansy. „Nie możemy już dłużej ponosić samodzielnie odpowiedzialności przed klientami za częste zmiany godzin wylotu i zmiany lotnisk” – piszą agenci cytowani przez portal branżowy Touristik Aktuell.

Biura skarżą się, że od wielu miesięcy muszą tłumaczyć się przed turystami z powodu zmian w rozkładzie lotów przewoźnika. Agenci wskazują, że linia lotnicza przesuwa często godziny wylotu, a w dodatku według nowych rozkładów klienci wyloty następują bardzo wcześnie rano lub późno w nocy, co jest bardzo niedogodne dla turystów, szczególnie dla rodzin z dziećmi. Z powodu braku zaufania do przewoźnika i jego niepunktualności wielu turystów rezygnuje z rezerwowania wycieczek obsługiwanych przez Eurowings. Agenci coraz niechętniej oferują wyjazdy, które opierają się na lotach tej linii, a czasem wręcz odradzają ich zakup. Biura zarzucają przewoźnikowi, że przez niego mają więcej pracy, za co nie dostają dodatkowego wynagrodzenia.

Eurowings odpowiada, że krytykę klientów bierze bardzo poważnie, a pracownicy we wszystkich działach firmy wykonują obecnie nadzwyczajną pracę, żeby mimo przeciwności zapewnić realizację połączeń według rozkładu. „To, że w tej chwili nie wszystko działa na 100 procent nas samych denerwuje najbardziej” – pisze przewoźnik w oświadczeniu. Słowa te nie wystarczają jednak agentom, którzy dają Eurowingsowi czas do końca czerwca na przedstawienie między innymi propozycji wynagrodzenia za dodatkową pracę. Grożą dopisywaniem od 1 lipca przewoźnikowi, w razie zmiany godziny wylotu lub lotniska, do każdej rezerwacji 50 euro wynagrodzenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pierwszy w Lublinie Focus otwarty

Focus Hotels otworzyła swój pierwszy hotel w Lublinie. To jedenasty obiekt sieci w tym ...

Dreamliner LOT-u zepsuł się w Meksyku

Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT miał awarię w Cancun w Meksyku. Rzecznik LOT-u Adrian ...

Sukces jubileuszowych TT Warsaw

– Najlepsza, prestiżowa lokalizacja w centrum miasta, świetna organizacja, prawdziwe święto turystyki – tak ...

9 na 10 pociągów było punktualnych

W czwartym kwartale 2016 roku prawie 90 procent pociągów pasażerskich dotarło o czasie do ...

Wisła – dwaj mężczyźni wypadli z wyciągu

Dwóch mężczyzn spadło z dużej wysokości z wyciągu krzesełkowego w ośrodku narciarskim Soszów w ...

Mouzenidis Group z nagrodą „Lider greckiej gościnności”

Grecki holiding turystyczny Mouzenidis Group, który działa także na polskim rynku, dostał prestiżową nagrodę ...