Mimo mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji, które zazwyczaj hamują popyt i dużej dostępności oferty last minute, sugerującej, że spora część programu nie została jeszcze sprzedana, obroty niemieckiej branży wzrosły o 13 procent rok do roku. O tyle większy był całkowity obrót pochodzący ze sprzedaży oferty na sezon Lato 2018 liczony na koniec czerwca tego roku w porównaniu z wynikiem na koniec czerwca 2017 roku. W samym czerwcu przychody zwiększyły się o 7 procent, z czego rezerwacje z oferty Lato 2018 były o 4 procent wyższe niż rok temu, te przypadające na sprzedaż wyjazdów z katalogów Zima 2018/19 wzrosły o 13 procent.

W tym roku najwięcej osób wyjedzie na wakacje w lipcu – obroty z wycieczek realizowanych w tym miesiącu stanowią 21,4 procent skumulowanej sprzedaży Lata 2018.

GfK informuje, że większość oferty letniej jest w tym momencie już zarezerwowana – obecnie łączna sprzedaż stacjonarnych i internetowych biur agencyjnych oraz touroperatorów odpowiada już 91 procentom całkowitego obrotu sezonu Lato 2017. Ze szczegółowej analizy wynika też, że w biurach stacjonarnych dużo klientów rezerwuje wyjazdy na Zimę 2018/19 i Lato 2019 – udział sprzedaży tej oferty w całkowitym obrocie czerwca wyniósł 34,2 procent.