Do DER Touristik Group należy 40 spółek w różnych krajach, w tym Exim Holding, którego częścią jest polskie biuro podróży Exim Tours. Łącznie firma zatrudnia 10 tysięcy ludzi. W rozmowie z magazynem „Reise vor 9” Sören Hartmann mówi o przyszłości dystrybucji wycieczek.

Zdaniem Hartmanna model przedstawicielstwa handlowego, który dominuje nadal na rynku turystycznym w Niemczech, Austrii i w innych krajach Europy Zachodniej jest przeżytkiem. Agenci stacjonarni mają dziś ten sam asortyment co portale, a przecież powinni wyróżniać się na tle konkurencji i oferować coś więcej. Wówczas będą mogli też dodatkowo zarabiać.

Na przykład w Szwajcarii niektóre biura udzielają tylko pierwszej porady za darmo, za kolejne pobierają opłaty. Co ciekawe, nie zawsze jest ona wliczana w cenę zakupionej wycieczki. W biurach należących do DER Touristik we Francji, na Wyspach Brytyjskich i w Szwajcarii klienci umawiają się na spotkanie, na którym nierzadko są już przedstawiane pierwsze propozycje wyjazdów. Hartmann twierdzi też, że w tych krajach agenci są inaczej kształceni zawodowo niż w Niemczech i zarabiają więcej.

Hartmann uważa również, że agenci powinni być odważniejsi i umieć wyceniać swoją pracę. Za dobrze wykonane zadanie można żądać odpowiedniej zapłaty, nawet 100 euro.