PROFIsions-Wochen to nazwa nowego programu motywacyjnego uruchomionego właśnie przez niemieckiego touroperatora FTI. W jego ramach co tydzień prowadzone będą szkolenia poświęcone wybranemu kierunkowi turystycznemu. W formie o webinariów, seminariów wideo i e-learningów touroperator podpowie, jakich argumentów używać w rozmowie z klientem, żeby zwrócić jego uwagę na pożądany hotel. Za pierwszą sprzedaż wycieczki do jednego z miejsc przedstawionych w danym tygodniu, FTI zapłaci agentom prowizję w wysokości 20 procent.

FTI w nowym roku rozliczeniowym będzie specjalnie wynagradzał też za sprzedawanie pobytów w hotelach własnych marek – agenci dostaną o 0,5 procent wyższą prowizję. W sumie FTI oferuje ponad 60 takich obiektów w dziewięciu regionach turystycznych, które łącznie dysponują ponad 14 tysiącami łóżek.

W nowym roku rozliczeniowym touroperator zachowuje stosowany dotąd podstawowy system prowizji. Biura, które biorą udział w programie Start up, obejmującym udział w szkoleniach, od pierwszej rezerwacji dostają wynagrodzenie w wysokości 10 procent. Jeśli nie uda im się osiągnąć minimalnego progu sprzedaży, nie muszą zwracać prowizji, o ile spełnią pozostałe warunki programu. Przy obrocie sięgającym co najmniej 100 tysięcy euro prowizja wyniesie 10 procent, powyżej 250 tysięcy rośnie do 11 procent, a a minimum pół miliona euro do 13 procent. Touroperator nie różnicuje prowizji ze względu na to, czy jest to oferta sprzedana w ostatniej chwili (last minute) czy pakietowana dynamicznie.