iCamp to nowa platforma szkoleniowa stworzona przez niemiecką sieć biur franczyzowych TVG (Touristik Vertriebsgesellschaft). Dzięki niej agenci biorą udział w szkoleniach o dowolnej porze dnia lub nocy. Jak tłumaczy dyrektor zarządzająca TVG Birgit Aust, w krótkich filmikach, które częściowo są moderowane przez prezentera telewizyjnego biura podróży sonnenklar.TV, należącego do Grupy FTI, podobnie jak TVG, przedstawione zostaną najważniejsze zagadnienia z danej dziedziny.

– Wyprodukowanie filmów było co prawda bardzo pracochłonne, ale za to oglądanie ich sprawia prawdziwą przyjemność, a efekt edukacyjny jest lepszy – wyjaśnia Berk. Agenci mogą dowolnie przewijać materiały, przeskakiwać do wybranych punktów, czy przeczytać wersję tekstową. Na koniec szkolenia mogą przejść test sprawdzający ich wiedzę. Twórcy pozwalają też użytkownikom komentować i oceniać materiały, a właściciele biur franczyzowych mogą dodatkowo sprawdzać, jak z platformy korzystają ich pracownicy. Zdaniem dyrektor, iCamp łączy więc przyjemne z pożytecznym i pozwala dopasować szkolenie do czasu pracowników w biurze agencyjnym.

Na platformie można znaleźć szkolenia z wykorzystania technologii, marketingu i komunikacji. Pierwszy dotyczy rozwiązań systemowych TVG, w drugim zebrano wszystkie informacje o ofercie poszczególnych touroperatorów i nowych kierunkach, a w trzecim podpowiedzi, jak obsługiwać klientów i nawiązywać z nimi kontakty. Do końca roku w iCamp pojawi się 25 szkoleń, oferta ma być stale rozbudowywana.