Tripsomnia.com z trzymilionowym wsparciem

Polski start-up Tripsomnia.com, działający jako platforma do rezerwacji wycieczek i atrakcji turystycznych, a także dostawca oprogramowania dla biur podróży i hoteli, dostanie 3 miliony złotych na dalszy rozwój.

Tripsomnia.com informuje w komunikacie, że chce stać się jednym z czołowych graczy na rynku turystycznym w branży technologicznej. Przyśpieszenie rozwoju mają zapewnić 3 miliony złotych uzyskane od funduszy inwestycyjnych Corvus Ventures i Kogito Ventures. Według cytowanego w komunikacie Wojciecha Niesyto z Kogito Ventures głównymi atutami spółki są doświadczenie zespołu w branży turystycznej, międzynarodowy zasięg platformy oraz model sprzedaży B2B i B2C.

Na platformie Tripsomnia.com (w Polsce Socialtravel.pl) turyści mogą wyszukiwać i porównywać oferty, rezerwować je i bezgotówkowo opłacać. Menedżerom atrakcji turystycznych Tripsomnia.com ułatwia dotarcie z ofertą do klienta końcowego, zarządzanie terminami, zamówieniami, współpracą z agentami i hotelami. Z kolei właściciele obiektów hotelowych mogą dzięki niej zwiększać przychody i dywersyfikować ich źródła. Od 2017 roku Tripsomnia.com obsłużyła 60 tysięcy turystów. Obecnie współpracuje z ponad 400 organizatorami i 100 hotelami w 40 krajach.

Zobacz też: „eSky z ponad 70-procentową dynamiką wzrostu”.

Jak wynika z raportu firmy Phocuswright, na który powołuje się Tripsomnia.com, sprzedaż wycieczek i atrakcji turystycznych jest trzecim co do wielkości sektorem rynku turystycznego, wartym 130 miliardów dolarów. Jednocześnie nawet 900 tysięcy organizatorów wycieczek i ponad milion właścicieli obiektów noclegowych na świecie nie ma odpowiedniego wsparcia technologicznego.

95 procent rezerwacji lokalnych wycieczek odbywa się offline – w kasach biletowych, w recepcji hotelowej czy u pośredników. Turyści często mają problem ze znalezieniem informacji o atrakcjach, ich źródłem są podpowiedzi miejscowych lub przypadkowe ulotki – przekonuje Tripsomnia.com. Co więcej, nawet jeśli się o nich dowiedzą, często na własną rękę muszą szukać firm, które umożliwią im skorzystanie z oferty.

Czytaj także: „Asystent Google pomoże zaplanować podróż”.

– Staramy się zastąpić tradycyjny model rezerwacji, często oparty na komunikacji telefonicznej, kompleksowym i prostym w użyciu narzędziem do zarządzania zamówieniami i rezerwacji przy maksymalnym zniwelowaniu typowych niedogodności towarzyszących temu procesowi, jak na przykład długi czas oczekiwania na potwierdzenie – mówi założyciel i prezes Tripsomnii.com Mateusz Sewastynowicz, cytowany w komunikacie.

Aplikacja rezerwacyjna nie tylko pozwala hotelom sprzedawać atrakcje i wycieczki z poziomu własnej strony internetowej lub poprzez linki umieszczane w e-mailach do klientów, ale także zachęca obsługę recepcji do sprzedaży, naliczając prowizję – czytamy w komunikacie.

– Dzięki dofinansowaniu będziemy mogli przyspieszyć rozwój naszego produktu i zintensyfikować sprzedaż B2B przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej: w Hiszpanii, we Włoszech, na Malcie, w Czechach, Wielkiej Brytanii i Holandii. W 2020 roku planujemy wejście do Stanów Zjednoczonych – zapowiada Sewastynowicz. – Entuzjastyczny odbiór naszej aplikacji wśród klientów i partnerów biznesowych pozwala nam wierzyć, że przy zwiększonych wysiłkach marketingowych i sprzedażowych w ciągu kilku lat staniemy się jednym z głównych graczy na rynkach zagranicznych – dodaje prezes Tripsomnii.com.

Mogą Ci się również spodobać

Travelplanet.pl: Na święta do Egiptu

Prawie jedna trzecia klientów biur podróży spędzi Boże Narodzenie lub przywita Nowy Rok w ...

Cypr potrzebuje lepszej promocji

O 7 procent spadła rok do roku liczba przyjazdów na Cypr w pierwszych sześciu ...

Rząd otwiera kolej na przewoźników z Unii Europejskiej

Kolej w Polsce ma być bardziej konkurencyjna – zakłada rząd, który we wtorek przyjął ...

44 zabitych w wypadku autobusu w Indiach

Co najmniej 44 osoby zginęły w wypadku autobusu w górskim stanie Himaćal Pradeś na ...

TT Warsaw – Skania jest tuż za rogiem

Z turystycznego punktu widzenia ogromnym atutem Skanii jest jej dostępność. Skania jest tuż za ...

Samorząd uczy branżę, czym jest cyfryzacja

Niemiecki Związek Turystyczny powołał komisję do spraw cyfryzacji. Jej zadaniem będzie tłumaczenie przedsiębiorcom zasad ...