Reklama
Rozwiń
Reklama

Francuscy turyści wracają do biur podróży

Nawet 8-procentowy wzrost sprzedaży notują francuscy touroperatorzy od początku tego roku. To dobra odmiana po słabych latach 2015 – 2016

Publikacja: 16.03.2017 08:13

Francuscy turyści wracają do biur podróży

Foto: AFP

Jak informuje portal Tourmag.com, główni francuscy touroperatorzy z optymizmem patrzą w przyszłość. Leclerc Voyages, Havas Voyages, TUI France, Selectour, wszyscy mówią o wzroście sprzedaży notowanym od końca 2016 roku.

– Od listopada sprzedaż idzie dobrze – mówi Laurent Abitbol, ??prezes Selectour Cooperative i Marietton Développement. Od grudnia zeszłego roku w Selectour zanotowano 7-procentowy wzrost rok do roku, zarówno w podróżach typowo wypoczynkowych, jak i w służbowych. Popularność wycieczek tworzonych w ramach dynamicznego pakietowania wzrosła o 11 procent.

Także w Havas Voyages sytuacja wygląda pomyślnie. Michel Dinh, dyrektor generalny, mówi, że początek tego roku był bardzo udany. Od 1 listopada do końca lutego sprzedaż imprez pakietowanych wzrosła o około 8 procent. Szczególnie dobrym miesiącem okazał się styczeń. Wówczas firma pozyskała jedną czwartą tego, co w całym 2016 roku i to dzięki zdobyciu nowych klientów. Na rynku dobrze przyjęło się też wprowadzone przez tę firmę narzędzie do samodzielnej rezerwacji podróży biznesowych. Największy wzrost zanotowano w grupie krajów azjatyckich i karaibskich. Zainteresowaniem cieszą się także wyjazdy do Iranu i Peru. Na średnim dystansie klienci najczęściej wybierają Cypr, Wyspy Zielonego Przylądka i Chorwację. Hiszpania, Francja i Portugalia rosną w siłę, ale w tym przypadku z oceną trzeba poczekać do sezonu letniego.

W TUI France notuje się dwucyfrowy wzrost w przychodach sieci franczyzowych i w salonach własnych. Najlepiej sprzedają się wycieczki do Hiszpanii, Grecji, Stanów Zjednoczonych i do Włoch.

W Leclerc Voyages w grudniu 2016 roku liczba rezerwacji wzrosła o 29 procent, w pierwszych dwóch miesiącach roku – o 10,6 procent, a w początkach marca (od 1 do 12) – o 12 procent. Prym wiodą Wyspy Kanaryjskie, Kreta i Portugalia. Touroperatorzy notują duży wzrost zwłaszcza w przypadku Tunezji i Maroka.

Reklama
Reklama

Maroko ogólnie cieszy się dużym zainteresowaniem, większym niż Tunezja, która, przykładowo w Havas Voyages jeszcze nie weszła do pierwszej 20. Wydaje się też, że kontrowersyjne decyzje prezydenta Trumpa odnośnie zakazu wjazdu dla muzułmanów będących obywatelami wybranych krajów ostatecznie nie wpłynęły jednak na sprzedaż wyjazdów do Stanów Zjednoczonych.

Jak informuje portal Tourmag.com, główni francuscy touroperatorzy z optymizmem patrzą w przyszłość. Leclerc Voyages, Havas Voyages, TUI France, Selectour, wszyscy mówią o wzroście sprzedaży notowanym od końca 2016 roku.

– Od listopada sprzedaż idzie dobrze – mówi Laurent Abitbol, ??prezes Selectour Cooperative i Marietton Développement. Od grudnia zeszłego roku w Selectour zanotowano 7-procentowy wzrost rok do roku, zarówno w podróżach typowo wypoczynkowych, jak i w służbowych. Popularność wycieczek tworzonych w ramach dynamicznego pakietowania wzrosła o 11 procent.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biura Podróży
„Gdzieś bym poleciał”. Łowca Okazji zaproponuje kierunek, znajdzie najlepszy termin i cenę
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biura Podróży
Rainbow wystartował z Katowic do Akaby. Za tydzień pierwszy rejs do Cartageny
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama