Niemiecki Związek Turystyczny DRV (Der Deutsche ReiseVerband) chce za pośrednictwem utworzonej właśnie komisji ds. cyfryzacji wspierać branżę w praktycznym wykorzystaniu internetu w biznesie. Zdaniem samorządu nie wszyscy przedsiębiorcy w pełni wykorzystują bowiem możliwości, jakie daje im działalność on-line. Podczas gdy jedni stworzyli w swoich firmach oddzielne komórki zajmujące się promocją i sprzedażą w sieci, inni praktycznie nie korzystają z sieci. Zazwyczaj dlatego, że nie umieją się za to zabrać.

DRV chce przede wszystkim stawiać na wymianę doświadczeń z firmami, które nie działają w branży turystycznej, i korzystać z ich wiedzy. Dlatego też w posiedzeniach komisji regularnie mają zasiadać przedstawiciele Google’a i Amazona.

– Branża turystyczna musi mierzyć się z konkurencją ze strony globalnych graczy internetowych i jednocześnie nadążać za szybko postępującym rozwojem cyfrowym. Dlatego tak ważne jest bycie otwartym na nowe pomysły i postrzeganie digitalizacji jako szansy na szybszą i lepszą obsługę klienta – mówi Dirk Föste, przewodniczący komisji. Jednym z narzędzi komunikacji komisji z członkami DRV jest powstały niedawno blog – „Podróże 4.0”.

Föste tłumaczy, że do zadań nowego ciała będzie należało „odczarowanie” cyfryzacji i pokazanie, jak z niej korzystać. Jak opisuje, ważne jest też określenie ram gospodarczo-politycznych dla branży turystycznej w tym kontekście. Dzięki temu możliwe będzie wzmocnienie konkurencyjności firm z segmentu w perspektywie długoterminowej.