W biurach podróży: Mniejsza sprzedaż, większe ceny

ROL

O 11,6 procent spadła w stosunku do sytuacji sprzed roku sprzedaż wycieczek lotniczych w biurach podróży w ostatnim tygodniu. To największy spadek w tym roku. Ale jest wyjaśnienie – długi tydzień spowodowany Bożym Ciałem

Jak podaje Polski Związek Organizatorów Turystycznych w raporcie obejmującym 24 tydzień tego roku (12-18 czerwca)*, liczba sprzedanych w tym czasie wyjazdów w biurach podróży była mniejsza niż przed rokiem o 2,9 procent. Przy czym spadek sprzedaży wycieczek samolotowych wyniósł 11,6 procent, a autobusowych – 20,6 procent. Wzrosła jedynie, i to solidnie, bo o 212,4 procent sprzedaż samych noclegów (imprezy z dojazdem własnym).

Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku

Generalny wzrost sprzedaży po tym tygodniu spadł do 26,4 procent, wobec 27,9 procent tydzień wcześniej.

Omawiany tydzień był korzystny dla Bułgarii. Okazuje się bowiem, że był to drugi pod względem popularności kierunek wybierany przez klientów biur podróży, po Grecji. Na kolejnych miejscach bez zmian: Hiszpania, Turcja, Włochy, Egipt, Chorwacja, Albania, Portugalia i Cypr.

Samo Burgas na jeden tydzień stało się najczęściej wybieranym miejscem na wakacje. Wyprzedziło w rankingu popularności takie tuzy jak Antalya i Heraklion, które zwykle zajmują pierwsze dwa miejsca.

Mimo tygodnia, w którym sprzedaż musiała być gorsza ze względu na długi weekend wywołany świętem Bożego Ciała w czwartek, touroperatorzy nie opuścili cen. Wręcz przeciwnie, większość kierunków podrożała. Na dwadzieścia najpopularniejszych przeceniona została jedynie Warna, o 4,8 procent. Pozostałe kierunki przeważnie podrożały. Najbardziej: Korfu – o 14,8 procent, Antalya – o 13 procent, Teneryfa – o 11,6 procent, Hurghada – o 8,8 procent i Sycylia – o 7,7 procent.

Jedynie trzy kierunki miały średnie ceny niższe niż 2000 złotych: Warna (1876 zł), Burgas (1913 zł) i Hurghada (1993 zł).

Zmiana średniej ceny wyjazdów – wybrane kierunki, ostatnie tygodnie

Źródło wykresów: PZOT

*Raport obejmuje 24. tydzień roku, czyli okres od 12 do 18 czerwca 2017 roku. Polski Związek Organizatorów Turystyki przygotował go na podstawie informacji z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Dane MerlinX pokazują prawdopodobnie wyniki nieco ponad połowy rynku. Nie zawierają jednak sprzedaży lub tylko mniejszą jej część, takich biur podróży jak Itaka, TUI, Rainbow czy Neckermann.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ryanair przedłuża uziemienie samolotów

Ponad 90 procent samolotów linii lotniczych z grupy Ryanaira, czyli oprócz irlandzkiego przewoźnika także ...

EasyJet uziemia całą flotę

EasyJet uziemił flotę i odeśle z pracy na dwa miesiące personel pokładowy, a Flydubai ...

Linie lotnicze nie przetrwają bez pomocy

Niemiecka Lufthansa uziemiła 95 procent floty. LOT, podobnie jak inni narodowi przewoźnicy, lata dzięki ...

Skania: Polacy w pierwszej piątce przyjezdnych

O 35 procent wzrosła rok do roku liczba Polaków, którzy przyjechali między styczniem a ...

Warszawa w oczach turystów: 8,18 punktu na 10

Stare Miasto, Pałac Kultury i Nauki, Muzeum Historii Żydów Polskich – to najwyżej oceniane ...