Tripl to system zbudowany w 2015 roku przez niemieckiego informatyka Hendrika Kleinwächtera. Projekt wygrał w 2016 roku konkurs na najlepszy start-up na targach ITB.

Trivago, dzięki przejęciu firmy, będzie mogło dokładniej analizować zapytania klientów i dobierać ofertę dopasowaną do ich potrzeb. Propozycje noclegów będą wyszukiwane dzięki sztucznej inteligencji. Logowanie do serwisu będzie połączone z serwisem Facebook. To stamtąd system pobierze dane na temat zainteresowań i sposobów spędzania czasu, porówna je z wyborami innych użytkowników serwisu i zaproponuje najbardziej dopasowane oferty.

Jak twierdzi Trivago, sztuczna inteligencja, na której opiera się system, działa podobnie jak agent turystyczny – poleca hotel dopasowany do potrzeb klienta i pozwala go szybko zarezerwować on-line.

Sam Kleinwächter także dołączy do zespołu kreatywnego Trivago. – Lubię restauracje, które mają ograniczone menu, ale za to ze starannie wybranymi daniami, odpowiadającymi moim smakom. Tak moim zdaniem powinno wyglądać nowoczesne podróżowanie. Istnieją miliardy kombinacji, ale użytkownicy są zainteresowani tylko tymi, które najbardziej do nich pasują. Nasz algorytm może im je wskazać – mówi Kleinwächter. – Wierzymy, że naszą przewagą konkurencyjną jest szybkość, z jaką się uczymy. Zawsze koncentrowaliśmy się na systemach samouczących się i analizie semantycznej – dodaje Rolf Schrömgens, założyciel i prezes trivago.

Trivago to porównywarka hotelowa, założona w 2005 roku. Firma ma siedzibę w Düsseldorfie. Na koniec czerwca tego roku udostępniała oferty ponad 1,8 miliona hoteli w ponad 190 krajach. Firma ma łącznie 55 stron i aplikacji dostępnych w 33 językach.