Niemcy w tym roku nie będą oszczędzać na podróżach

Niemcy chcą podróżować w tym roku tak samo często jak w zeszłym. Najwięcej pojedzie do Hiszpanii, Włoch, Turcji i Austrii. Ale widać nowe trendy w nastawieniu turystów.

Publikacja: 15.01.2020 02:06

Niemcy w tym roku nie będą oszczędzać na podróżach

Foto: Fot. AFP

Instytut badań rynku turystycznego FUR przedstawił trendy, które będą kształtować niemiecki rynek turystyczny w 2020 roku. Z opracowania „Reiseanalyse” wynika, że nie należy spodziewać się specjalnych zmian w zachowaniach klientów.

Niemcy lubią wyjeżdżać, a swoje podróże planują z wyprzedzeniem. Już teraz widać, że popyt jest na dobrym poziomie. Mimo sporego zainteresowania podróżami nie każdy touroperator może liczyć na zyski. Co prawda 42 procent pytanych chce pojechać tam, gdzie jeszcze nie było, ale wiele osób jest otwartych na pomysły i skłonnych zmienić pierwotne plany. To poważne wyzwanie dla biur podróży, które muszą zmierzyć się z dużą konkurencją.

CZYTAJ TEŻ: W tym roku Niemcy wybrali Turcję

Analitycy podkreślają, że większość ludzi chce wyjechać przede wszystkim, by spędzić wspaniały urlop, ale negatywne konsekwencje turystyki na środowisko wpływają na ich decyzje. 73 procent badanych przyznaje, że ma mniejsze lub większe wyrzuty sumienia z powodu latania samolotem. Badacze nie spodziewają się wprawdzie w krótkim terminie spadku liczby podróży lotniczych, ale ich zdaniem należy liczyć się z większą gotowością turystów do wpłacania pieniędzy na rzecz kompensowania emisji dwutlenku węgla przez samoloty.

ZOBACZ: Zawstydzeni Szwedzi rezygnują z latania

Wśród niemieckich podróżnych widać też wzrost zainteresowania pobytami na kempingach – takich podróży Niemcy odbywają około 3,8 miliona rocznie. Jeśli doliczyć do tego osoby jeżdżące z namiotami, liczba ta rośnie do 5 milionów. Do tego dochodzi około 4 milionów wyjazdów kamperami na parę dni. Gotowość do skorzystania z domów mobilnych w przyszłości deklaruje 12 procent badanych (w 2002 roku było to 5 procent), 10 procent myśli o wycieczce kamperem (w 2002 roku było to 5 procent).

Kolejnym zaznaczającym się trendem są podróże typu wellness, szczególnie w kategorii krótkich wycieczek. Obecnie Niemcy realizują rocznie około 4,6 miliona takich pobytów.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy: apetyt na rejsy wycieczkowe rośnie

Generalnie perspektywy na bieżący rok są optymistyczne, między innymi dzięki temu, że Niemcy pozytywnie oceniają swoją sytuację ekonomiczną. 22 procent uważa, że będzie ona lepsza niż przed rokiem, choć również 22 procent obawia się pogorszenia. Pozostałe 57 procent spodziewa się utrzymania status quo.

Planowaniem wyjazdu zajęło się 78 procent turystów – czy ostatecznie wybiorą się na wakacje zależy od możliwości finansowych i czasowych oraz chęci. Te ostatnie lekko wzrosły w porównaniu z zeszłym rokiem i dziś gotowość do podróżowania wyraża 57 procent pytanych. Dla 66 procent pieniądze nie stanowią problemu, 62 procent będzie miało też wolny czas. 30 procent mówi, że urlop jest dla nich priorytetem. Najczęściej Niemcy chcą wyjechać do Hiszpanii, Włoch, Turcji, Austrii, Chorwacji i Grecji.

Instytut badań rynku turystycznego FUR przedstawił trendy, które będą kształtować niemiecki rynek turystyczny w 2020 roku. Z opracowania „Reiseanalyse” wynika, że nie należy spodziewać się specjalnych zmian w zachowaniach klientów.

Niemcy lubią wyjeżdżać, a swoje podróże planują z wyprzedzeniem. Już teraz widać, że popyt jest na dobrym poziomie. Mimo sporego zainteresowania podróżami nie każdy touroperator może liczyć na zyski. Co prawda 42 procent pytanych chce pojechać tam, gdzie jeszcze nie było, ale wiele osób jest otwartych na pomysły i skłonnych zmienić pierwotne plany. To poważne wyzwanie dla biur podróży, które muszą zmierzyć się z dużą konkurencją.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"