Magazyn turystyczny – sposób na zatrzymanie klientów

Fot. Euro Lloyd Reisebüro / Facebook

Niektórzy niemieccy agenci wydają własne magazyny turystyczne. W ten sposób chcą przywiązać do siebie klientów. Jeden z nich może za 2 tysiące euro przygotować taki magazyn dla kolegów z branży.

Turystyczne magazyny firmowe kojarzą się z dużymi przedsiębiorstwami – liniami lotniczymi, kolejami, hotelami, czasem touroperatorami. Tymczasem również niemieccy agenci wykorzystują je do budowania swojej marki i pozyskiwania lojalności klientów.

Jak pisze niemiecki portal branżowy Touristik Aktuell, praktyka jest coraz częstsza. Niektóre biura decydują się na klasyczną wersję wydawnictw, inne stawiają na internet. – Jesteśmy przekonani o efektywności tego narzędzia jako sposobu na pozyskanie lojalności klientów – mówi szefowa sieci biur Euro Lloyd Reisebüro w Stuttgarcie, Ludwigsburgu i Sindelfingen, Gabriele Reminder-Schray.

CZYTAJ TEŻ: Pierwszy agent turystyczny pobiera opłatę za poradę

Firma wydaje swoje czasopisma już od 40 lat, najważniejsze tytuły to „Move” i „Cruise”. Ich przygotowaniem zajmuje się profesjonalna agencja. Pojawią się w nich tematy poświęcone najważniejszym hotelom i touroperatorom, na łamach wypowiadają się również pracownicy, którzy dzielą się z czytelnikami praktycznymi wskazówkami.

Także Marion Stoll z Five Point Travel w Weiherhammer tworzy własny magazyn. Jej zdaniem trzeba postawić na personalizację, dlatego w wydaniu styczniowym ukazał się wywiad z jednym z pracowników, 25-latkiem zafascynowanym rejsami morskimi.

W podobnym tonie wypowiada się właścicielka biura Reiselust w Poczdamie, Bettina Reinfeld. Do jej gazety piszą nie tylko pracownicy, ale też klienci. Ważnym elementem jest rozrywka, dlatego niektórzy organizują konkursy fotograficzne i zamieszczają krzyżówki.

ZOBACZ TAKŻE: Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie

Choć przygotowanie magazynu wymaga sporo pracy i pieniędzy, to wydawcy nie zamierzają z nich rezygnować. Co prawda na efekty sprzedażowe trzeba czasem poczekać kilka tygodni, a nawet miesięcy, ale według Riebel własny magazyn to absolutna konieczność.

Bettina Reinfeld wychodzi do branży z propozycją – jeśli jakieś biuro jest zainteresowane wydaniem swojego tytułu, może go u niej zamówić za 2 tysiące euro. Jeśli samodzielnie pozyska reklamy, cena spadnie do 1,5 tysiąca euro. Za tę kwotę zleceniodawca otrzyma 2 tysiące egzemplarzy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

VUSR: Agenci turystyczni mogą zostać bez prowizji

W pewnym momencie touroperatorzy przestaną płacić agentom prowizje, tak jak kiedyś zrobiły to linie ...

Turyści przekonali się do Egiptu

O 20 procent – rok do roku – wzrosła w pierwszym kwartale 2017 roku ...

Gdański ibis wyróżniony za bryłę

Ibis Gdańsk Stare Miasto uznany został hotelem o najlepszej bryle w konkursie Property Design ...

Niemcy doceniają agentów turystycznych

W Niemczech podróżni wolą rezerwować wakacje u agentów niż sami – wynika z analizy ...

Betlej: Turystyka potrzebuje wyższych płac

Bez podniesienia wynagrodzeń w sferze budżetowej turystyce wyjazdowej grozi wyhamowanie. Czy rząd będzie hojny ...

Zebrała się nowa Rada POT. Andrzej Kindler przewodniczącym

Andrzej Kindler, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki, stanął na czele Rady Polskiej Organizacji Turystycznej. Nowa ...