Firma ta.ts (Travel Agency Technologies & Services) co miesiąc analizuje wyniki finansowe niemieckich biur agencyjnych na podstawie danych z systemów rozliczeniowych, których im dostarcza. Analiza za luty pokazuje, że zafakturowane przychody spadły o 23,3 procent w porównaniu z lutym 2019 roku.
CZYTAJ TEŻ: Trenerzy turystyki radzą, jak rozmawiać dziś z klientami
Z tytułu sprzedaży imprez turystycznych obroty zwiększyły się co prawda o 1 procent, ale już te pochodzące z rezerwacji samych biletów lotniczych były mniejsze o 36,7 procent. Sprzedaż pozostałych usług spadła o 8,6 procent, liczba zamówionych biletów lotniczych zmniejszyła się o 28,6 procent. Przychody pochodzące z zakupu rejsów wycieczkowych wzrosły natomiast o 5 procent.
Z podsumowania dwóch pierwszych miesięcy wynika, że całkowity przychód zmniejszył się o 17,2 procent, licząc rok do roku. Dokładna analiza pokazuje, że przychód ze sprzedaży imprez turystycznych wzrósł o 0,8 procent, sprzedaż biletów lotniczych pod względem wartości była o 26,6 procent mniejsza, a liczona jako liczba rezerwacji o 22,8 procent mniejsza. Obrót z pozostałych usług turystycznych spadł o 8,2 procent, a z rejsów wycieczkowych wzrósł o 5,8 procent.
ZOBACZ TAKŻE: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?