Reklama

Przychody niemieckich agentów turystycznych wyraźnie spadły

O 23,3 procent zmniejszyły się w lutym przychody niemieckich agentów w porównaniu z tym samym miesiącem zeszłego roku.

Publikacja: 09.03.2020 07:16

Przychody niemieckich agentów turystycznych wyraźnie spadły

Foto: Fot. AFP

Firma ta.ts (Travel Agency Technologies & Services) co miesiąc analizuje wyniki finansowe niemieckich biur agencyjnych na podstawie danych z systemów rozliczeniowych, których im dostarcza. Analiza za luty pokazuje, że zafakturowane przychody spadły o 23,3 procent w porównaniu z lutym 2019 roku.

CZYTAJ TEŻ: Trenerzy turystyki radzą, jak rozmawiać dziś z klientami

Z tytułu sprzedaży imprez turystycznych obroty zwiększyły się co prawda o 1 procent, ale już te pochodzące z rezerwacji samych biletów lotniczych były mniejsze o 36,7 procent. Sprzedaż pozostałych usług spadła o 8,6 procent, liczba zamówionych biletów lotniczych zmniejszyła się o 28,6 procent. Przychody pochodzące z zakupu rejsów wycieczkowych wzrosły natomiast o 5 procent.

Z podsumowania dwóch pierwszych miesięcy wynika, że całkowity przychód zmniejszył się o 17,2 procent, licząc rok do roku. Dokładna analiza pokazuje, że przychód ze sprzedaży imprez turystycznych wzrósł o 0,8 procent, sprzedaż biletów lotniczych pod względem wartości była o 26,6 procent mniejsza, a liczona jako liczba rezerwacji o 22,8 procent mniejsza. Obrót z pozostałych usług turystycznych spadł o 8,2 procent, a z rejsów wycieczkowych wzrósł o 5,8 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?

Reklama
Reklama

W lutym o 13,6 procent zmniejszyła się też liczba nowych umów podpisanych z klientami. Tych z terminem wyjazdu do października było o 6,1 procent mniej. Sytuacja lepiej wygląda w rejsach – tu w drugim miesiącu roku umów na wycieczki z tym samym terminem rozpoczęcia było o 5,2 procent więcej.

Firma ta.ts (Travel Agency Technologies & Services) co miesiąc analizuje wyniki finansowe niemieckich biur agencyjnych na podstawie danych z systemów rozliczeniowych, których im dostarcza. Analiza za luty pokazuje, że zafakturowane przychody spadły o 23,3 procent w porównaniu z lutym 2019 roku.

CZYTAJ TEŻ: Trenerzy turystyki radzą, jak rozmawiać dziś z klientami

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Dwa nowe salony Join UP! Polska. Tym razem w Poznaniu i Wrocławiu
Biura Podróży
Nowy szef marketingu w Urlop.pl. "Wiem jak stworzyć markę z charakterem"
Biura Podróży
Pokój w wakacyjnym hotelu inny niż obiecywało biuro podróży? Klient może nie jechać
Biura Podróży
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące turystyki. „Klienci uciekną z biur podróży”
Reklama
Reklama