Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Fot. Bloomberg

Z badania nastrojów niemieckich agentów prowadzonego co miesiąc na zlecenie magazynu i portalu branży turystycznej „FVW” wynika, że tak źle jeszcze nie było.

Na zlecenie „FVW” firma doradcza Dr. Fired & Partner bada co miesiąc nastroje wśród niemieckich biur agencyjnych – pisze portal Travel Talk. Analitycy pytają o ocenę sytuacji na podstawie wielkości sprzedaży i oczekiwań dotyczących obrotów.

Z marcowego podsumowania wynika, że prawie 68 procent pytanych ma teraz słabą sprzedaż, jedynie 24 procent ocenia ją jako zadowalającą. Spadek popytu widać jednak już od kilku miesięcy. 72 procent respondentów przyznaje, że ich przychody zmniejszyły się na przestrzeni ostatnich dwóch-trzech miesięcy. Tylko 8 procent jest zadowolone z rezerwacji. Miesiąc temu tak swoją sytuację oceniała prawie połowa badanych.

CZYTAJ TEŻ: Agenci turystyczni też potrzebują pomocy

Na obniżenie nastrojów wpływa niepewna przyszłość. 77 procent uważa, że w najbliższych sześciu miesiącach popyt jeszcze bardziej się obniży. Tylko 7 procent respondentów jest nastawione optymistycznie, a 16 procent sądzi, że sytuacja się nie zmieni, choć należy odczytywać to jako ocenę negatywną.

Najbardziej pesymistycznie biura patrzą na wielkość swoich zysków. 83 procent liczy się z ich pogorszeniem, 5 procent wierzy, że będzie lepiej. Takie nastroje nie dziwią w obliczu niepewnej sytuacji związanej z wypłatami prowizji za anulowane wycieczki. Tylko niewielu touroperatorów zapewnia, że sieć dystrybucji dostanie je mimo wszystko.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy mają pomysł, jak przeciwdziałać skutkom rezygnacji z wyjazdów

To sprawia, że wskaźnik nastrojów spadł w ciągu miesiąca z 105 do 73 punktów. To na razie najgorszy wynik – dotąd najsłabiej wypadł kwiecień 2016 roku, kiedy indeks obniżył się do 83 punktów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

7islands: Nie chcemy kopać się z TUI, zmieniamy model biznesowy

Biuro podróży 7islands, dwunaste pod względem wielkości w kraju, zwolniło ośmioro z dziesięciu pracowników, ...

Niemieckie TUI rośnie szybciej niż przewidywało

29 procent udziału ma w niemieckim rynku turystycznym TUI Deutschland. Jeszcze kilka lat temu ...

Ceny hoteli – lipiec niekorzystny dla jednej gwiazdki

Aż o 23 procent spadły ceny noclegów w hotelach jednogwiazdkowych w lipcu. W pozostałych ...

Premier Włoch obiecuje normalne wakacje

W tym roku pojedziemy na wakacje, nie spędzimy tego lata na balkonie – zapewnił ...

Mołdawia: Na Tour Salonie zaprosimy do winnic

Przedstawiciele winiarni Purcari i Asconi, a także pracownicy lokalnych biur podróży Tatra-Bis i Corina ...

POT ma czterech stuprocentowych dyrektorów ZOPOT-ów

Menedżerowie od marketingu, specjalistka od relacji polsko-chińskich i dyplomacji kulturalnej i przedsiębiorca turystyczny – ...