Na zlecenie „FVW” firma doradcza Dr. Fired & Partner bada co miesiąc nastroje wśród niemieckich biur agencyjnych – pisze portal Travel Talk. Analitycy pytają o ocenę sytuacji na podstawie wielkości sprzedaży i oczekiwań dotyczących obrotów.
Z marcowego podsumowania wynika, że prawie 68 procent pytanych ma teraz słabą sprzedaż, jedynie 24 procent ocenia ją jako zadowalającą. Spadek popytu widać jednak już od kilku miesięcy. 72 procent respondentów przyznaje, że ich przychody zmniejszyły się na przestrzeni ostatnich dwóch-trzech miesięcy. Tylko 8 procent jest zadowolone z rezerwacji. Miesiąc temu tak swoją sytuację oceniała prawie połowa badanych.
CZYTAJ TEŻ: Agenci turystyczni też potrzebują pomocy
Na obniżenie nastrojów wpływa niepewna przyszłość. 77 procent uważa, że w najbliższych sześciu miesiącach popyt jeszcze bardziej się obniży. Tylko 7 procent respondentów jest nastawione optymistycznie, a 16 procent sądzi, że sytuacja się nie zmieni, choć należy odczytywać to jako ocenę negatywną.
Najbardziej pesymistycznie biura patrzą na wielkość swoich zysków. 83 procent liczy się z ich pogorszeniem, 5 procent wierzy, że będzie lepiej. Takie nastroje nie dziwią w obliczu niepewnej sytuacji związanej z wypłatami prowizji za anulowane wycieczki. Tylko niewielu touroperatorów zapewnia, że sieć dystrybucji dostanie je mimo wszystko.