– Nie możemy dopuścić, aby restauracje, hotele i przedsiębiorcy turystyczni, którzy zatrudniają łącznie ponad 3 miliony osób, zniknęły – podkreśla Thomas Bareiß, cytowany przez portal Hogapage. Co prawda także te firmy mogą korzystać z pakietu pomocowego dla gospodarki, ale zdaniem polityka, branży turystycznej należy się dodatkowe wsparcie.
– Wiele małych i średnich przedsiębiorstw ma niewielkie rezerwy finansowe i trudno im przejść przez ten trudny okres (kryzys wywołany koronawirusem – red.) – mówi i dodaje, że w turystyce nie da się nadrobić utraconych zysków.
CZYTAJ TEŻ: Niemcy już z pakietem osłonowym dla firm
Nie tylko touroperatorzy są w trudnej sytuacji, z problemami finansowymi borykają się też agenci. Prezes organizacji agencyjnej VUSR Marija Linnhoff uważa, że dobrym pomysłem byłoby utworzenie funduszu, z którego biura podróży mogłyby czerpać środki na pokrycie kosztów rezygnacji. Z tego samego źródła pieniądze powinni dostawać agenci, jako wyrównanie prowizji za sprzedane, ale odwołane wycieczki.
Jak przypomina portal branży turystycznej Travel Talk, niemieccy touroperatorzy w niektórych wypadkach wypłacają prowizję, nawet jeśli dochodzi do rezygnacji z wyjazdu. Mowa jednak o sytuacjach, kiedy klient ponosi koszty z tym związane. Tak jest chociażby w DER Touristik, FTI, Wikinger Reisen, TUI czy Gebeco.