W Niemczech kolejne turystyczne przejęcia

Fot. AFP

Berliński touroperator Geoplan Privatreisen przejął dwa biura podróży, które przez pandemię ogłosiły bankructwo.

CRD International ogłosił niewypłacalność po 45 latach działalności. Powodem były kłopoty wywołane przez pandemię koronawirusa. Firma organizowała wycieczki do Ameryki Północnej. Z kolei ID Reisewelt, właściciel marki Asiamar, który również zakończył działalność na skutek kryzysu, był specjalistą od podróży do Azji. Obie marki zostaną jednak na rynku i będą dalej wysyłać klientów na zagraniczne wojaże dzięki Geoplan Privatreisen, touroperatorowi z Berlina, który właśnie je przejął – donosi niemiecki portal branży turystycznej Travel Talk.

CRD International zatrudniał kiedyś 28 pracowników, teraz 16 z nich utrzyma pracę. Firma zmieni nazwę na CRD Touristik i będzie kontynuować działalność w dotychczasowej siedzibie w Hamburgu. Z kolei ID Reisewelt ma obsługiwać klientów z Berlina. Nowy właściciel zatrzyma wszystkich pięciu zatrudnionych.

CZYTAJ TEŻ: DER Touristik kupuje sieć salonów sprzedaży

Prezes Geoplan Privatreisen Tobias Büttner zapowiada, że oba biura nie zmienią profilu działalności. Podczas gdy Asiamar oferuje produkt podobny do tego, który sprzedaje Geoplan, to CRD ma być uzupełnieniem dotychczasowego programu. – Trochę pominęliśmy Amerykę Północną jako kierunek wyjazdowy, teraz dzięki CRD mamy kompletny know-how – podkreśla Büttner.

Geoplan, któremu szefuje, działa od 1989 roku i specjalizuje się w oferowaniu podróży szytych na miarę i wyjazdów z prywatnymi przewodnikami do Azji, krajów arabskich, Afryki, Ameryki Południowej i Oceanii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hiszpania bliska rekordu turystów, mimo lekkiego spadku

W październiku Hiszpanię odwiedziło 7,6 mln turystów zagranicznych, o 0,3 proc. mniej niż rok ...

Brytyjczycy szturmują biura podróży. Sprawił to premier

Niemal natychmiast po tym, jak premier Boris Johnson ogłosił plan odmrażania gospodarki, w brytyjskich ...

Autentyczna, spontaniczna i dumna – Teneryfa ma nowe hasło i logo

„Teneryfa budzi emocje” to slogan, którym wyspa będzie się teraz promować. Nowe jest także ...

Orbis sprzedaje trzy toruńskie hotele

Sprzedaż trzech toruńskich hoteli – Mercure’a Toruń Centrum, ibisa budget Toruń i nieukończonego jeszcze ...

Lotnisko Chopina – dzisiaj rekord, a jutro?

Warszawskie Lotnisko Chopina ma za sobą rekordowy sezon letni. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy ...

IGHP: Hotelarze w coraz gorszych nastrojach

Stan rezerwacji na październik nieprzekraczający 40 procent notuje aż 87 procent hoteli, a na ...