Ecco Holiday zaczyna zwracać klientom wpłaty

Fot. materiały prasowe

Poznański touroperator uruchamia zwroty pieniędzy wpłaconych za wycieczki, które zostały odwołane z powodu pandemii. Firma nie będzie korzystać z pomocy rządowej, wypłaty pokryje z własnych funduszy.

Ecco Holiday zaczyna zwracać klientom wpłaty za wyjazdy objęte umowami po 28 lutego, które nie odbyły się z powodu pandemii – głosi dzisiejszy komunikat firmy.

– 180 dni, które biura podróży na mocy ustawy dostały na zwrot pieniędzy klientom, były nam potrzebne do rozliczenia się z kontrahentami: przewoźnikami, hotelami, lokalnymi agentami, firmami transportowymi – mówi menedżer ds. marketing i PR Aleksandra Olechnowicz, cytowana w komunikacie.

CZYTAJ WIĘCEJ: Prezydent podpisał „180 dni” i vouchery dla klientów biur podróży

– Od momentu zamrożenia turystyki napotkaliśmy wiele utrudnień. Pozamykane hotele, linie lotnicze z niedostępną infolinią, zawieszona działalność lokalnych firm nie poprawiały sytuacji. Udało nam się jednak odzyskać większość pieniędzy za rezerwacje. Obecnie trwają jeszcze zwroty z linii lotniczych, a część opłaconych świadczeń w miejscach wypoczynku mamy do wykorzystania w przyszłości – dodaje Olechnowicz.

Firma zapewnia, że zwróci klientom 100 procent wpłaconych kwot, a brakujące środki pokryje z własnych funduszy. Touroperator nie planuje bowiem korzystać z rozwiązań pomocowych, takich jak kredytowanie wypłat, nad którymi obecnie pracuje rząd.

ZOBACZ TEŻ: Ecco Holiday z nową gwarancją

Ecco Holiday należy do grupy kapitałowej działającej na rynku finansowym i od lat prowadzi działania biznesowe także poza branżą turystyczną, dzięki czemu ani proces zwrotów, ani dalsze ograniczenia ruchu turystycznego nie będą miały wpływu na funkcjonowanie firmy, niezależnie, jak długo będą trwały – czytamy w komunikacie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Premier: Lotnisko Centralne będzie zrealizowane

Centralny Port Lotniczy ma w tej chwili charakter priorytetowy – ocenia premier Beata Szydło ...

Hotel dla medyka pod Wawelem

Polski Holding Hotelowy udostępnia personelowi szpitalnemu kolejny hotel. W Royalu pod Wawelem będą mogli ...

Prezes OSAT-u Marcin Wujec: Wyciągniemy klienta z internetu

Jeśli agenci turystyczni chcą, żeby touroperatorzy się z nimi liczyli muszą utrzymać pozycję na ...

Wrocław: Zaskakująca dynamika wzrostu czarterów

O 16 procent wzrosła rok do roku liczba pasażerów w listopadzie na lotnisku we ...

Lotnisko Chopina coraz bliżej rekordu

We wrześniu, podobnie jak miesiąc wcześniej, Lotnisko Chopina obsłużyło 24 procent pasażerów więcej niż ...

Bali – wulkan Agung bliski wybuchu

Prawie 50 tysięcy mieszkańców popularnej wśród turystów indonezyjskiej wyspy Bali ewakuowano w ostatnich dniach ...