Kto daje rabaty, nie dostanie prowizji

Jeśli uda się udowodnić, że klient kupił wycieczkę w konkretnym biurze tylko dlatego, że dało mu ono rabat, to agenci ci nie dostaną prowizji – zadecydował DER Touristik

DER Touristik wprowadził zmiany do umowy agencyjnej. Jedna z nich dotyczy sytuacji, w której klient kupił wakacje w biurze, które go nie obsługiwało. Jeśli uda się udowodnić, że turysta gdzie indziej zasięgnął porady agencyjnej, a gdzie indziej dokonał rezerwacji, biuro, które „tylko” sprzedało imprezę, nie otrzyma prowizji.

– W ten sposób chcemy uniknąć sytuacji, w której klient wykorzystuje wiedzę naszych partnerów agencyjnych, a rezerwację zakłada tam, gdzie dostanie rabat – mówi Kevin Keogh, kierownik działu marketingu i sprzedaży w DER Touristik Deutschland, cytowany przez portal branżowy Travel One.

Inne zmiany wynikają z wprowadzenia w życie nowych przepisów, w tym ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Aby agenci nie musieli zabezpieczać się na wypadek własnej niewypłacalności (obowiązek taki pojawia się przy sprzedaży powiązanych usług turystycznych), DER Touristik wprowadza możliwość wpłacania całej kwoty za pakietowane imprezy (składane z pojedynczych usług przez niego oferowanych) na jego konto.

Koncern w umowie agencyjnej zobowiązuje się również do wykorzystania danych klientów pozyskanych przez agentów do celów marketingowych tylko wtedy, jeśli zostaną oni włączeni w akcję promocyjną.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chaos na lotnisku w Barcelonie

Po zaleceniu przez Brukselę kontroli paszportowej dla mieszkańców Unii Europejskiej, podróżujących poza strefę Schengen, ...

United Airlines wysyłają pilotów na miesięczny urlop

Linie lotnicze United Airlines oferują swoim pilotom miesięczny urlop. Epidemia koronawirusa drastycznie ograniczyła ilość ...

Pociąg na próbę: Kaliningrad – Gdynia

Polska spółka Przewozy Regionalne i Kaliningradzki Oddział Kolei Rosyjskich RŻD przetestowały połączenie kolejowe między ...

Spokojny debiut Novaturasa na giełdzie

Akcje litewskiej spółki turystycznej drożeją podczas pierwszego dnia notowań na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ...

Betlej: Ceny wrześniowych wakacji będą rosnąć

Sprzedaż wycieczek na wrzesień nabiera właśnie tempa. Najbardziej dolegliwy okres dla finansów biur podróży ...

Niemiecka turystyka ma już Centrum Kompetencji

Centrum Kompetencji Turystyki przy ministerstwie gospodarki i energii ma analizować trendy gospodarcze, technologiczne i ...