Kto daje rabaty, nie dostanie prowizji

Jeśli uda się udowodnić, że klient kupił wycieczkę w konkretnym biurze tylko dlatego, że dało mu ono rabat, to agenci ci nie dostaną prowizji – zadecydował DER Touristik

DER Touristik wprowadził zmiany do umowy agencyjnej. Jedna z nich dotyczy sytuacji, w której klient kupił wakacje w biurze, które go nie obsługiwało. Jeśli uda się udowodnić, że turysta gdzie indziej zasięgnął porady agencyjnej, a gdzie indziej dokonał rezerwacji, biuro, które „tylko” sprzedało imprezę, nie otrzyma prowizji.

– W ten sposób chcemy uniknąć sytuacji, w której klient wykorzystuje wiedzę naszych partnerów agencyjnych, a rezerwację zakłada tam, gdzie dostanie rabat – mówi Kevin Keogh, kierownik działu marketingu i sprzedaży w DER Touristik Deutschland, cytowany przez portal branżowy Travel One.

Inne zmiany wynikają z wprowadzenia w życie nowych przepisów, w tym ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Aby agenci nie musieli zabezpieczać się na wypadek własnej niewypłacalności (obowiązek taki pojawia się przy sprzedaży powiązanych usług turystycznych), DER Touristik wprowadza możliwość wpłacania całej kwoty za pakietowane imprezy (składane z pojedynczych usług przez niego oferowanych) na jego konto.

Koncern w umowie agencyjnej zobowiązuje się również do wykorzystania danych klientów pozyskanych przez agentów do celów marketingowych tylko wtedy, jeśli zostaną oni włączeni w akcję promocyjną.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Świat w świątecznej gorączce

Dekoracje na bogato lub świąteczny minimalizm, Mikołaj zjeżdżający niczym superbohater na linie lub zmęczony ...

Niemcy tworzą Centrum Kompetencyjne Turystyki

1,4 miliona euro przeznaczyło niemieckie Ministerstwo Gospodarki na stworzenie i czteroletnie funkcjonowanie Centrum Kompetencyjnego ...

Ubezpieczenie samochodu w praktyce. Dowiedz się, przed czym warto zabezpieczyć się wybierając się w wakacyjną podróż samochodem.

Perspektywa wyjazdu wakacyjnego niewątpliwie wiąże się z pozytywnymi emocjami. Każdy dłuższy wyjazd wymaga jednak ...

Lufthansa wyda miliony na cyfryzację

Grupa Lufthansy zapowiada, że do 2020 roku zainwestuje 500 milionów euro w rozwój i ...

Mercure Kraków Stare Miasto z nowym dyrektorem generalnym

Z początkiem lipca stanowisko dyrektora generalnego hotelu Mercure Kraków Stare Miasto objął dotychczasowy dyrektor ...

Francuscy zombie wyszli na ulice

Przebrani za zombie uczestnicy Spaceru Zombie przeszli ulicami Strasburga w ramach 11. edycji festiwalu ...