Reklama
Rozwiń
Reklama

W biurach podróży ceny od Monastyru do Majorki

Najmniej klienci biur podróży płacili w zeszłym tygodniu za wyjazd do Tunezji, najwięcej za wakacje na Gran Canarii i na Majorce

Publikacja: 27.02.2018 22:08

W biurach podróży ceny od Monastyru do Majorki

Foto: PZOT

Jak podaje Polski Związek Organizatorów Turystyki w raporcie ze sprzedaży w biurach podróży w siódmym tygodniu tego roku*, turyści chętniej niż przed rokiem kupowali wyjazdy. Było ich o 26,3 procent więcej. Co ciekawe nastąpiła prawdziwa eksplozja, w porównaniu z ostatnimi tygodniami, klientów zainteresowanych samymi noclegami. Być może narciarze, bo to oni o tej porze roku najczęściej korzystają z pośrednictwa organizatorów w wyszukiwaniu kwater na wyjazdy w góry, widząc atak mroźnej i śnieżnej zimy, postanowili skorzystać jeszcze w tym sezonie zimowym z uroków takiej pogody. Otóż wzrost w tym segmencie (tzw. dojazd własny) był większy niż średnia i większy niż wzrost w segmencie czarterów – wyniósł 30,9 procent. Wzrost wycieczek lotniczych wyniósł 29,1 procent, natomiast autokarowych zanotował spadek w porównaniu z zeszłym rokiem o 3,8 procent.

Tradycyjnie najwięcej ludzi zainteresowanych było wyjazdami lotniczymi (83,8 procent). Udział sprzedanych imprez z dojazdem własnym wyniósł 10,1 procent, a autokarowych 6,1 procent.

Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.

Jak pokazuje raport, na liście najczęściej wybieranych przez klientów celów podróży znalazły się Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Cypr. Jeśli przełożyć to na konkretne lotniska docelowe w pierwszej dziesiątce znalazły się: Antalya, Hurghada, Burgas, Heraklion, Marsa Alam, Korfu, Zakintos, Rodos, Bodrum i Teneryfa. A więc cztery kierunki greckie, dwa tureckie, dwa egipskie i po jednym bułgarskim i hiszpańskim. Drugą dziesiątkę otwieraj Fuerteventura

Reklama
Reklama

Ceny najpopularniejszych miejsc wypoczynku niewiele zmieniły się od poprzedniego tygodnia. Dość powiedzieć, że na 20 kierunków tylko w wypadku trzech cena wahnęła się więcej niż 3,5 procent. I tak 9,5 procent, do 2396 złotych, podskoczył średni koszt zakupionego wyjazdu na grecką wyspę Korfu. trzeba jednak pamiętać, że dwa tygodnie wcześniej ten właśnie kierunek stracił 13,5 procent ceny. O 9 procent, do 2825 złotych potaniał wypoczynek na jednej z Wysp Kanaryjskich, Fuerteventurze, a o 5,6 procent, do 2255 złotych, w egipskim Marsa Alam (tydzień wcześniej cena urosła o 4 procent).

Generalnie najtaniej można było zaopatrzyć się w wyjazd z biurem podróży do tunezyjskiego Monastyru. Średnia cena na osobę wyniosła w tym wypadku 1895 złotych. Zarazem była to jedyna cena, która mieściła się poniżej 2000 złotych. Następna w kolejności Warna kosztowała już średnio 2083 złotych, a Burgas – 2105 złotych.

Wśród najpopularniejszych kierunków na drugim biegunie, z najwyższymi cenami, znalazły takie miejsca jak Chania na Krecie za 3099 złotych, Gran Canaria za 3283 złotych i Majorka za 3286 złotych.

Zmiana średniej ceny wyjazdów – wybrane kierunki, ostatnie tygodnie.

Źródło wykresów: PZOT

Reklama
Reklama

Po ostatnim tygodniu różnica między wielkością sprzedaży rok temu i teraz wyniosła 30,6 procent na korzyść sezonu 2017/2018. W sprzedanych wyjazdach samolotowych nadwyżka jest jeszcze większa, bo 34,94 procent – pokazuje raport.

*Raport obejmuje 8. tydzień roku, czyli okres od 19 do 25 lutego 2018 roku i dotyczy sprzedaży wyjazdów na sezon zaczynający się 1 listopada 2017 roku, a kończący się 31 października 2018 roku. Polski Związek Organizatorów Turystyki przygotował go na podstawie informacji z systemu rezerwacyjnego MerlinX, przez który przechodzi prawdopodobnie ponad połowa sprzedaży wyjazdów organizowanych przez polskie biura podróży.

Jak podaje Polski Związek Organizatorów Turystyki w raporcie ze sprzedaży w biurach podróży w siódmym tygodniu tego roku*, turyści chętniej niż przed rokiem kupowali wyjazdy. Było ich o 26,3 procent więcej. Co ciekawe nastąpiła prawdziwa eksplozja, w porównaniu z ostatnimi tygodniami, klientów zainteresowanych samymi noclegami. Być może narciarze, bo to oni o tej porze roku najczęściej korzystają z pośrednictwa organizatorów w wyszukiwaniu kwater na wyjazdy w góry, widząc atak mroźnej i śnieżnej zimy, postanowili skorzystać jeszcze w tym sezonie zimowym z uroków takiej pogody. Otóż wzrost w tym segmencie (tzw. dojazd własny) był większy niż średnia i większy niż wzrost w segmencie czarterów – wyniósł 30,9 procent. Wzrost wycieczek lotniczych wyniósł 29,1 procent, natomiast autokarowych zanotował spadek w porównaniu z zeszłym rokiem o 3,8 procent.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biura Podróży
Nowe korzyści i nowe obowiązki biur podróży – Sejm zmienił ustawę o imprezach turystycznych
Biura Podróży
„Gdzieś bym poleciał”. Łowca Okazji zaproponuje kierunek, znajdzie najlepszy termin i cenę
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama