QTA, czyli Quality Travel Alliance, to jedna z największych organizacji tego środowiska w Europie. Należy do niej około 8 tysięcy agentów turystycznych. W związku z wejściem w życie 1 lipca nowej ustawy regulującej działanie turystyki wyjazdowej i wdrażającej dyrektywy unijnej, QTA zamierza przeprowadzić kampanię promującą usługi swoich członków. Będzie przekonywać klientów, że podróże najlepiej rezerwować u agentów. Na początek ogłosiła 2 lipca Dniem Agenta Turystycznego (1 lipca to niedziela) – informuje portal branżowy Touristik Aktuell.

– Chcemy wysłać wyraźny sygnał zarówno do klientów jak i do branży i pokazać mocne strony profesjonalnych agentów turystycznych – mówi rzecznik QTA Thomas Bösl.

Kampania będzie prowadzona w internecie, biura należące do QTA zachęcane są, aby 2 lipca przez Facebook, Twittera, Instagram starały się zwrócić uwagę klientów na wartość dodaną, jaką mogą zaoferować agenci swoim klientom. Organizacja przygotuje dla nich materiały, w tym bannery i treści do zamieszczenia na ich profilach.

Już w najbliższych dniach stowarzyszenie rozpocznie kampanię informacyjną, w której pokaże, jak dobrze agenci są przygotowani do wyzwań stawianych przez nowe prawo. Ma to być też odpowiedź na sugestie Felixa Methmanna z urzędu ds. ochrony konsumentów, który ostatnio mówił, że agenci mogą próbować unikać odpowiedzialności związanej ze sprzedażą ofert turystycznych („Niemiecki UOKiK ostrzega przed agentami turystycznymi”).

Nad tym, jak poinformować klientów o nowych przepisach, zastanawia się także Niemiecki Związek Turystyczny DRV (Deutscher ReiseVerband). Andreas Heimann, wiceprezes DRV i prezes sieci biur DER mówi, że powinno się przeprowadzić kampanię informacyjną. Niewykluczone, że organizacja przygotuje materiały dla swoich członków, które będą mogli wykorzystywać w internecie. W najbliższych dniach pomysł będzie dyskutowany.