DRV: cenniki muszą zniknąć z katalogów

archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Należy stworzyć przepisy, które pozwolą usunąć cenniki z katalogów biur podróży – uważa prezes DRV Norbert Fiebig. Do tej pory próby likwidacji cenników przez touroperatorów były nieskuteczne

Cenniki dodawane do katalogów nie są dziś wykorzystywane tak, jak jeszcze kilka lat temu, a praktyka pokazuje, że zazwyczaj lądują na śmietniku. Dlatego nadszedł najwyższy czas, żeby ustanowić prawo, które zwolni touroperatorów z obowiązku ich drukowania. Taki jest postulat Norberta Fiebiga, prezesa niemieckiej organizacji touroperatorów i agentów turystycznych DRV (Deutscher ReiseVerband, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki).

Niektórzy touroperatorzy podejmowali już próby w tym kierunku, przykładem może być TUI Deutschland. Touroperator zamieścił w kilku swoich katalogach tylko wybrane ceny (najniższe dla danego sezonu lub przykładowe), niestety został zmuszony do przywrócenia standardowych cenników. Instytucje zajmujące się ochroną konsumentów w Niemczech uważają, że dodawanie ich do broszur jest z punktu widzenia turystów niezbędne, co więcej, obowiązek ten wynika z przepisów unijnych.

– W czasach cyfryzacji wszystko się zmienia, procesy, modele biznesowe, sposób komunikacji, a drukowany cennik musi zostać? – pyta Norbert Fiebig. Prezes DRV argumentuje, że nie chodzi tu jedynie o ograniczenie kosztów, ale też o praktyczne podejście do ochrony środowiska. Dzięki zmianie przepisów można by zaoszczędzić rocznie 3 tysiące ton papieru.

Fiebig mówi, że gdyby wszystkie kartki z cenami ułożyć obok siebie, powstałoby 3,5 tysiąca boisk piłkarskich. DRV tłumaczy też, dlaczego dziś tradycyjne cenniki są już kompletnie bezużyteczne, szczególnie w przypadku oferty klasycznych touroperatorów. Zmiennych określających ostateczny koszt wycieczki jest bardzo dużo, jego wysokość zależy od terminu wyjazdu, dopłat lotniskowych, zniżek za wcześniejszą rezerwację, rabatów dla dzieci i wielu innych elementów. Część ofert powstaje w ramach dynamicznego pakietowania, a tak tworzone wyjazdy nie mogą być wyceniane raz na cały sezon. To sprawia, że cenniki stają się makulaturą już w momencie wydrukowania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Silne trzęsienie ziemi na Krecie

Do silnego trzęsienia ziemi, 5,3 w skali Richtera, doszło w sobotę wieczorem na Krecie. ...

Szybkość gwarancją sukcesu w internecie

Ponad jedna trzecia internautów porzuca stronę, jeśli musi czekać dłużej niż sekundę na jej ...

Lidl przejmuje JT Touristik

Syndyk zajmujący się likwidacją niemieckiego touroperatora JT Touristik sprzedał go Lidlowi. Marka ma pozostać ...

Pekin blokuje Airbnb przed zjazdem partii

W związku z rozpoczynającym się w środę zjazdem rządzącej Komunistycznej Partii Chin (KPCh) władze ...

Zima w Rainbow rośnie na egzotyce i Egipcie

Do końca lipca sprzedaliśmy 20 tysięcy wyjazdów na zimę – podała spółka Rainbow Tours ...

Robot i gogle na służbie u hotelarzy

Wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja wspomogą hotele w kontaktach z klientem – zapowiadają autorzy ...