Exim Tours: Więcej Egiptu i Tunezji, chcemy wrócić do korzeni

Exim Tours

O ponad 60 procent urośnie w tym roku Exim Tours. To jednak pyrrusowe zwycięstwo, bo okupione wynikiem finansowym. W roku 2019 firma stawia na Bułgarię, Maltę, Cypr, Egipt i Tunezję

Biuro podróży Exim Tours przedstawiło ofertę na lato 2019. Turyści będą mogli udać się w podróż do Wietnamu czy na rodzinny kemping do Włoch.

Prezentacja nowej oferty, w której udział wzięli współpracujący z biurem podróży agenci turystyczni, rozpoczęła się od podsumowania bieżącego roku. Statystyki z połowy października mówią o 55-procentowym wzroście liczby klientów. – Ale przed nami jeszcze dwa miesiące. Spodziewamy się wzrostu na poziomie 65 procent – mówił dyrektor biura Sławomir Szulc. Przyznaje zarazem, że duży wzrost, choć zaplanowany (czytaj: „Exim Tours bije się o siódme miejsce”) nie szedł w parze z rentownością. Na rynku było bowiem za dużo w stosunku do popytu ofert, ceny bardzo spadły. Firma może nawet nie uzyskać rentowności w tym roku. – Ale za wcześnie jeszcze na ostateczne podsumowania, te zrobimy na początku przyszłego roku – zastrzega Szulc.

Jak dodaje, pamiętając o doświadczeniach tego roku kolejny sezon planuje o wiele ostrożniej. Zamierza bowiem minimalizować ryzyko. – Rentowność jest dla nas ważniejsza niż szybki wzrost – deklaruje.

Współorganizatorem spotkania w warszawskim pubie Lolek była ambasada Malty w Polsce. – Malta to dla nas bardzo ważny kierunek. Wciąż mało znany, ale niezwykle atrakcyjny – mówił dyrektor ds. organizacyjnych Marcin Małysz. Obok Bułgarii i Cypru Malta rosła w Eximie najdynamiczniej.

Ambasador John Paul Grech podkreślał wagę turystyki przyjazdowej dla swojego kraju i stwierdził, że biorąc pod uwagę pośredni wpływ branży na inne segmenty działalności, przychody z niej stanowią około 32 procent PKB. Polska jest znaczącym rynkiem źródłowym, do końca tego roku przyjedzie tam ok. 100 tys. naszych turystów, co daje nam 5 miejsce w rankingu najważniejszych krajów emisyjnych. To właśnie dlatego Malta zdecydowała się otworzyć u nas przedstawicielstwo i dalej promować się jako atrakcyjny kierunek, w którym można odpoczywać przez cały rok.

Filar pierwszy – czartery

Małysz wspomniał też, że tegoroczny wzrost opiera się na trzech filarach. Pierwszy z nich to loty czarterowe. Najszybciej rosnącym „produktem czarterowym” w 2018 roku była Bułgaria (lotnisko w Burgas), a także Antalya. – W wypadku Antalyi, w porównaniu z rokiem 2017, zdublowaliśmy liczbę klientów. Chcemy utrzymać ten trend. Burgas i Antalya będą dla nas niezwykle ważnymi kierunkami w przyszłym sezonie – podkreślał Małysz.

Jak dodaje Szulc, również Tunezja i Egipt staną się ważnymi kierunkami Eximu w najbliższym sezonie. – Chcemy trochę wrócić do naszych korzeni, dawniej Exim był znany z tych dwóch destynacji. Mamy tam bardzo dobre hotele – deklaruje.

W przyszłorocznym programie letnim nie zabraknie nowości, biuro chce powiększyć ofertę do Grecji, choć jego szefowie wiedzą, że nie jest to łatwe zadanie. W sprzedaży na sezon Lato 2019 pojawi się nowy hotel na Kos, do programu wejdzie też Mykonos. Na wyspę klienci dolecą liniami Aegean z przesiadką w Atenach.

Regionalny dyrektor sprzedaży mówi Marek Grotowski wskazuje, że nie jest to kierunek dla klienta masowego z uwagi na rodzaj tamtejszej bazy hotelowej zdominowanej przez niewielkie obiekty butikowe.

Na wakacje goście Eximu będą mogli wybrać się pierwszy raz na hiszpańskie wybrzeża Costa Dorada i Costa de la Luz. W czasie prezentacji touroperator podkreślał również, że do programu na dobre wróciły Turcja, Tunezja i Egipt. W wypadku tego ostatniego kierunku mowa o wypoczynku całorocznym w Hurghadzie, Marsa Alam, Szarm el-Szejk i o rejsach po Nilu w trzech odsłonach – z siedmiodniowym pobytem na statku, do którego można dokupić tygodniowy pobyt w hotelu, w wersji cztery dni na rzece i trzy w hotelu oraz jako wycieczka po Nilu w połączeniu ze zwiedzaniem Kairu.

Filar drugi – dynamiczne pakietowanie

Drugi filar sprowadza się do tzw. dynamicznego pakietowania. Tutaj wyróżniają się dwa kierunki. Pierwszym jest basen Morza Śródziemnego. Największy wzrost touroperator odnotował w Larnace (115 proc.) i Agadirze (55 proc.). Drugim kierunkiem są kraje dalekie, egzotyczne. Dużym zainteresowaniem, wśród klientów Exim Tours, cieszą się Dubaj i Malediwy.

– Sprzedaż oferty podróży na Malediwy rośnie bardzo szybko. Mogłoby się wydawać, że na taki wyjazd nie będzie wielu chętnych. Myślimy: „Kto wyda 20 tysięcy złotych na osobę?”. A tak naprawdę, wbrew naszym wyobrażeniom, jest ich mnóstwo. W Polsce jest wielu bogatych ludzi, którzy są w stanie wydać na podróż duże pieniądze. Tylko musicie uwierzyć, że są tacy klienci, a następnie ich znaleźć – mobilizował agentów Małysz.

Filar trzeci – dojazd własny

Trzeci filar stanowi dojazd własny, który jak mówią przedstawiciele Eximu „jest wzrostowy, ale wciąż nie stanowi znacznego udziału w sprzedaży”.

Dokąd będzie można wybrać się z Eximem latem przyszłego roku? Z Warszawy czarterem turyści polecą m.in. do Egiptu, Tunezji, Bułgarii, Albanii. A także na Majorkę, Kretę, Rodos i Riwierę Turecką.

Rozszerzona zostanie oferta z dojazdem własnym. Dotyczy ona m.in. Chorwacji, Bułgarii, Grecji i Włoch. – Jeżeli chodzi o Włochy, szczególnie obserwujemy kempingi. Jest to ciekawa atrakcja zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dorosłych – mówi Grotowski. Kempingi we Włoszech organizowane są w takich regionach, jak Toskania, Emilia-Romana i Riwiera Wenecka.

W ofercie Lato 2019 dostępne są też takie kierunki, jak Indonezja (Bali), Tajlandia (Phuket, Pattaya), Malediwy, Mauritius i Karaiby (Curacao, Aruba, Bonaire). Nowością są podróże do Wietnamu.

Przedstawiciele biura podróży zapowiadają, że w przyszłym sezonie rozwiną ofertę klubów Mango z animacjami w języku polskim dla dzieci. – W ubiegłym roku wróciliśmy do tej formuły wypoczynku dla najmłodszych. Dotychczas były to trzy hotele. Ale zamierzamy powiększyć bazę hoteli z Mango – deklaruje Grotowski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

UE: Od lata możliwe podróże bez kwarantanny. Z paszportem szczepień

Tak zwane paszporty szczepień mają ułatwić podróżowanie po Unii Europejskiej już najbliższego lata. Komisja ...

Niemcy nie będą reklamować Turcji

Lukas Podolski nie będzie miał szansy, by zachęcić Niemców do wypoczywania w Turcji. Z ...

Konin i okolice z nową stroną internetową

Lokalna Organizacja Turystyczna Marina uruchomiła nową witrynę turystyczną promującą region koniński Stronę www.turystyka.konin.pl wyróżnia ...

DRV: cenniki muszą zniknąć z katalogów

Należy stworzyć przepisy, które pozwolą usunąć cenniki z katalogów biur podróży – uważa prezes ...

Nadchodzą gorsze czasy w lotnictwie. Czy lekarstwem będzie konsolidacja?

Michael O’Leary, prezes Ryanaira, uważa, że zbliża się koniec koniunktury na rynku lotniczym, a ...

Lotnisku Chopina ubyło 71 procent pasażerów

W grudniu zeszłego roku Lotnisko Chopina obsłużyło 224 tys. pasażerów, o 84 procent mniej ...