Exim Tours: Więcej Egiptu i Tunezji, chcemy wrócić do korzeni

O ponad 60 procent urośnie w tym roku Exim Tours. To jednak pyrrusowe zwycięstwo, bo okupione wynikiem finansowym. W roku 2019 firma stawia na Bułgarię, Maltę, Cypr, Egipt i Tunezję

Publikacja: 31.10.2018 11:22

Spotkanie było okazją do zrobienia sobie wielu zdjęć

Spotkanie było okazją do zrobienia sobie wielu zdjęć

Foto: Exim Tours

Biuro podróży Exim Tours przedstawiło ofertę na lato 2019. Turyści będą mogli udać się w podróż do Wietnamu czy na rodzinny kemping do Włoch.

Prezentacja nowej oferty, w której udział wzięli współpracujący z biurem podróży agenci turystyczni, rozpoczęła się od podsumowania bieżącego roku. Statystyki z połowy października mówią o 55-procentowym wzroście liczby klientów. – Ale przed nami jeszcze dwa miesiące. Spodziewamy się wzrostu na poziomie 65 procent – mówił dyrektor biura Sławomir Szulc. Przyznaje zarazem, że duży wzrost, choć zaplanowany (czytaj: „Exim Tours bije się o siódme miejsce”) nie szedł w parze z rentownością. Na rynku było bowiem za dużo w stosunku do popytu ofert, ceny bardzo spadły. Firma może nawet nie uzyskać rentowności w tym roku. – Ale za wcześnie jeszcze na ostateczne podsumowania, te zrobimy na początku przyszłego roku – zastrzega Szulc.

Jak dodaje, pamiętając o doświadczeniach tego roku kolejny sezon planuje o wiele ostrożniej. Zamierza bowiem minimalizować ryzyko. – Rentowność jest dla nas ważniejsza niż szybki wzrost – deklaruje.

Współorganizatorem spotkania w warszawskim pubie Lolek była ambasada Malty w Polsce. – Malta to dla nas bardzo ważny kierunek. Wciąż mało znany, ale niezwykle atrakcyjny – mówił dyrektor ds. organizacyjnych Marcin Małysz. Obok Bułgarii i Cypru Malta rosła w Eximie najdynamiczniej.

Ambasador John Paul Grech podkreślał wagę turystyki przyjazdowej dla swojego kraju i stwierdził, że biorąc pod uwagę pośredni wpływ branży na inne segmenty działalności, przychody z niej stanowią około 32 procent PKB. Polska jest znaczącym rynkiem źródłowym, do końca tego roku przyjedzie tam ok. 100 tys. naszych turystów, co daje nam 5 miejsce w rankingu najważniejszych krajów emisyjnych. To właśnie dlatego Malta zdecydowała się otworzyć u nas przedstawicielstwo i dalej promować się jako atrakcyjny kierunek, w którym można odpoczywać przez cały rok.

Filar pierwszy – czartery

Małysz wspomniał też, że tegoroczny wzrost opiera się na trzech filarach. Pierwszy z nich to loty czarterowe. Najszybciej rosnącym „produktem czarterowym” w 2018 roku była Bułgaria (lotnisko w Burgas), a także Antalya. – W wypadku Antalyi, w porównaniu z rokiem 2017, zdublowaliśmy liczbę klientów. Chcemy utrzymać ten trend. Burgas i Antalya będą dla nas niezwykle ważnymi kierunkami w przyszłym sezonie – podkreślał Małysz.

Jak dodaje Szulc, również Tunezja i Egipt staną się ważnymi kierunkami Eximu w najbliższym sezonie. – Chcemy trochę wrócić do naszych korzeni, dawniej Exim był znany z tych dwóch destynacji. Mamy tam bardzo dobre hotele – deklaruje.

W przyszłorocznym programie letnim nie zabraknie nowości, biuro chce powiększyć ofertę do Grecji, choć jego szefowie wiedzą, że nie jest to łatwe zadanie. W sprzedaży na sezon Lato 2019 pojawi się nowy hotel na Kos, do programu wejdzie też Mykonos. Na wyspę klienci dolecą liniami Aegean z przesiadką w Atenach.

Regionalny dyrektor sprzedaży mówi Marek Grotowski wskazuje, że nie jest to kierunek dla klienta masowego z uwagi na rodzaj tamtejszej bazy hotelowej zdominowanej przez niewielkie obiekty butikowe.

Na wakacje goście Eximu będą mogli wybrać się pierwszy raz na hiszpańskie wybrzeża Costa Dorada i Costa de la Luz. W czasie prezentacji touroperator podkreślał również, że do programu na dobre wróciły Turcja, Tunezja i Egipt. W wypadku tego ostatniego kierunku mowa o wypoczynku całorocznym w Hurghadzie, Marsa Alam, Szarm el-Szejk i o rejsach po Nilu w trzech odsłonach – z siedmiodniowym pobytem na statku, do którego można dokupić tygodniowy pobyt w hotelu, w wersji cztery dni na rzece i trzy w hotelu oraz jako wycieczka po Nilu w połączeniu ze zwiedzaniem Kairu.

Filar drugi – dynamiczne pakietowanie

Drugi filar sprowadza się do tzw. dynamicznego pakietowania. Tutaj wyróżniają się dwa kierunki. Pierwszym jest basen Morza Śródziemnego. Największy wzrost touroperator odnotował w Larnace (115 proc.) i Agadirze (55 proc.). Drugim kierunkiem są kraje dalekie, egzotyczne. Dużym zainteresowaniem, wśród klientów Exim Tours, cieszą się Dubaj i Malediwy.

– Sprzedaż oferty podróży na Malediwy rośnie bardzo szybko. Mogłoby się wydawać, że na taki wyjazd nie będzie wielu chętnych. Myślimy: „Kto wyda 20 tysięcy złotych na osobę?”. A tak naprawdę, wbrew naszym wyobrażeniom, jest ich mnóstwo. W Polsce jest wielu bogatych ludzi, którzy są w stanie wydać na podróż duże pieniądze. Tylko musicie uwierzyć, że są tacy klienci, a następnie ich znaleźć – mobilizował agentów Małysz.

Filar trzeci – dojazd własny

Trzeci filar stanowi dojazd własny, który jak mówią przedstawiciele Eximu „jest wzrostowy, ale wciąż nie stanowi znacznego udziału w sprzedaży”.

Dokąd będzie można wybrać się z Eximem latem przyszłego roku? Z Warszawy czarterem turyści polecą m.in. do Egiptu, Tunezji, Bułgarii, Albanii. A także na Majorkę, Kretę, Rodos i Riwierę Turecką.

Rozszerzona zostanie oferta z dojazdem własnym. Dotyczy ona m.in. Chorwacji, Bułgarii, Grecji i Włoch. – Jeżeli chodzi o Włochy, szczególnie obserwujemy kempingi. Jest to ciekawa atrakcja zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dorosłych – mówi Grotowski. Kempingi we Włoszech organizowane są w takich regionach, jak Toskania, Emilia-Romana i Riwiera Wenecka.

W ofercie Lato 2019 dostępne są też takie kierunki, jak Indonezja (Bali), Tajlandia (Phuket, Pattaya), Malediwy, Mauritius i Karaiby (Curacao, Aruba, Bonaire). Nowością są podróże do Wietnamu.

Przedstawiciele biura podróży zapowiadają, że w przyszłym sezonie rozwiną ofertę klubów Mango z animacjami w języku polskim dla dzieci. – W ubiegłym roku wróciliśmy do tej formuły wypoczynku dla najmłodszych. Dotychczas były to trzy hotele. Ale zamierzamy powiększyć bazę hoteli z Mango – deklaruje Grotowski.

Biuro podróży Exim Tours przedstawiło ofertę na lato 2019. Turyści będą mogli udać się w podróż do Wietnamu czy na rodzinny kemping do Włoch.

Prezentacja nowej oferty, w której udział wzięli współpracujący z biurem podróży agenci turystyczni, rozpoczęła się od podsumowania bieżącego roku. Statystyki z połowy października mówią o 55-procentowym wzroście liczby klientów. – Ale przed nami jeszcze dwa miesiące. Spodziewamy się wzrostu na poziomie 65 procent – mówił dyrektor biura Sławomir Szulc. Przyznaje zarazem, że duży wzrost, choć zaplanowany (czytaj: „Exim Tours bije się o siódme miejsce”) nie szedł w parze z rentownością. Na rynku było bowiem za dużo w stosunku do popytu ofert, ceny bardzo spadły. Firma może nawet nie uzyskać rentowności w tym roku. – Ale za wcześnie jeszcze na ostateczne podsumowania, te zrobimy na początku przyszłego roku – zastrzega Szulc.

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
Jedno z największych europejskich biur podróży sprzedane za 1 euro
Biura Podróży
Mistrzyni olimpijska ambasadorką turystyki aktwnej w Itace
Biura Podróży
Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”
Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?