Agenci: „Wymagać więcej za mniej” to nie z nami

Adobe Stock

Szef niemieckiej kooperatywy agencyjnej Best Reisen Cornelius Meyer uważa, że powracanie do rozmów o prowizji jest stratą czasu. Pilniejsza jest kwestia wykorzystania danych osobowych klientów

Dyskusje o wysokości prowizji dla agentów od touroperatorów są już irytujące, twierdzi Cornelius Meyer, przedstawiciel zarządu do spraw marketingu i sprzedaży w kooperatywie Best Reisen. W rozmowie z magazynem „Touristik Aktuell” zwraca uwagę na potrzebę wspólnego zajęcia się przez touroperatorów i sieć sprzedaży odpowiedzialnym i partnerskim zarządzaniem danymi osobowymi klientów. Jeśli obie strony nie zjednoczą się w tej kwestii, klientami zaopiekują się duzi gracze internetowi.

Odnosząc się do kwestii prowizyjnych Meyer mówi, że w sytuacji kiedy organizator próbuje ją obniżyć, organizacja nie nawołuje co prawda do jego bojkotowania, bo każdy członek Best Reisen jest samodzielnym przedsiębiorcą. Jedynie informuje dokładnie o decyzji partnera.

Siła sterowania sprzedażą w Best Reisen, choć nikt nikomu niczego nie narzuca, jest znana na rynku. Kiedy jednak usługodawca, czy to touroperator, czy armator wycieczkowców, ma konkretne powody do zmiany zasad wynagrodzenia, organizacja podejmuje rozmowy, których celem jest znalezienie wspólnych rozwiązań. Kooperatywa nie zgadza się jednak na współpracę typu „wymagać więcej za mniej”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Exim Tours inspiruje do podróżowania

Do agentów turystycznych trafił właśnie pierwszy numer „Exim Tours Menu” – magazynu o podróżach, ...

Betlej: Ceny w TUI to nie fanaberie, ale strategia

Drastyczne obniżanie przez TUI Poland cen nie jest podyktowane emocjami byłego prezesa tego biura ...

EgyptAir daje zniżki na loty do Moskwy

Zainteresowanie lotami z Kairu do Moskwy nie jest tak duże, jak można było się ...

Jordania: Atak na zagranicznych turystów w Dżarasz

Kilku turystów zostało ranionych nożem w środę w jordańskim Dżarasz, mieście popularnym wśród cudzoziemców ...

Upadek Net Holiday i co dalej?

Bankructwo Net Holiday nie wstrząśnie rynkiem touroperatorskim ani nie przestraszy klientów biur podróży. Ale ...

Funclub zaprasza na nową stronę

Świeża grafika, rozszerzona oferta, łatwiejszy dostęp do własnych rezerwacji – to tylko niektóre ze ...